رهاتل
توسط رگولاتوری؛

۲۱۸ هزار سیمكارت به سبب مزاحمت پیامكی قطع شد

۲۱۸ هزار سیمكارت به سبب مزاحمت پیامكی قطع شد رهاتل: تعداد سیمكارت های شخصی مسدود شده از طرف رگولاتوری، به سبب ارسال پیامك های مزاحم تبلیغاتی، به بیشتر از 218 هزار خط رسید.


به گزارش رهاتل به نقل از مهر، به دنبال تداوم روند برخورد با سیمكارت های شخصی ارسال كننده پیامك های مزاحم تبلیغاتی، حدود ۲۰ هزار سیمكارت طی دو ماه گذشته مسدود شده است. سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، آذرماه امسال از تشدید برخورد با افرادی كه با شماره های شخصی و سرشماره‎ ها مبادرت به ارسال پیامك های تبلیغاتی مزاحم می كنند، آگاهی داد. براین اساس مقرر شد اگر مشتركی از سیمكارت خود برای پیامك های مزاحم استفاده نماید، امكان ارسال پیامك برای تمام سیمكارت های متعلق به وی غیرفعال شود. كاربران خیلی از دریافت پیامكهای تبلیغاتی كه با شماره های شخصی برای آنها ارسال می شوند ابراز نارضایتی می كنند و رگولاتوری بوسیله سامانه دستوری «ستاره ۸۰۰ مربع» از كاربران خواسته كه شماره هایی را كه از این طریق مبادرت به ارسال پیامك تبلیغاتی می كنند، به این سامانه اعلام كنند تا با آنها برخورد شود. اجرای سیاست قطع خطوط موبایلی كه مبادرت به ارسال پیامك های تبلیغاتی می كنند و تسریع در روند برخورد با مزاحمت های پیامكی از بهمن ماه سال ۹۷ و طبق دستور رئیس جمهور در دستور كار رگولاتوری قرار گرفته و در فاصله نزدیك به یك سال به مسدودی بیشتر از ۲۱۸ هزار سیمكارت رسیده است. بر طبق آخرین آمار انتشار یافته، تا روز ۲۲ دی ماه جاری، بیشتر از ۲۱۸ هزار و ۹۳ سیمكارت شخصی به سبب مزاحمت پیامكی قطع شده است. مطابق با آمار رگولاتوری، بیشترین اعتراضات از پیامك های تبلیغاتی مربوط به پیامك هایی است كه از سمت سیمكارت های شخصی و به صورت انبوه ارسال می شود. از آنجایی كه از این سیمكارت ها تنها برای ارسال پیامك انبوه استفاده شده و سرویس دیگری از آن فعال نیست، بر اساس حجم زیادی از پیامك كه بوسیله این سیمكارت ها ارسال می شود این تخلف قابل شناسایی است و بنا بر این رگولاتوری از مشتركانی كه این سیم كارتها را دریافت می كنند خواسته كه بوسیله كد دستوری این سیم كارتها را گزارش كنند. مشتركان موبایل می توانند با شماره گیری كد دستوری ستاره هشتصد مربع (#۸۰۰*) نسبت به درخواست قطع سرویس پیامك های انبوه تبلیغاتی و ارزش افزوده اقدام نمایند. در این سامانه علاوه بر امكان درخواست برای قطع خدمات و تبلیغات، گزینه ای نیز برای تبلیغ از خط شخصی وجود دارد كه كاربر با واردكردن شماره موبایلی كه از آن پیامك دریافت می كند می تواند آنرا گزارش داده تا رگولاتوری نسبت به مسدود كردن آن شماره اقدام نماید.


منبع:

1398/10/22
16:11:35
5.0 / 5
3900
تگهای خبر: خدمات , سرویس , كاربر , موبایل
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۴
RahaTel
rahatel.ir - حقوق مادی و معنوی سایت رهاتل محفوظ است

رهاتل

مخابرات و ارتباطات