مشارکت 55 میلیارد دلاری یوتیوب در اقتصاد آمریکا
رهاتل: به گزارش رهاتل، یوتیوب اعلام نمود طبق تحقیقات شرکت «آکسفورد اکونومیکس»، اکوسیستم خلاقانه این سرویس ویدیویی، بیشتر از ۵۵ میلیارد دلار به تولید ناخالص داخلی آمریکا در سال ۲۰۲۴ کمک کرده و از بیشتر از ۴۹۰ هزار شغل تمام وقت، حمایت کرده است.
به گزارش رهاتل به نقل از ایسنا، وقتی یوتیوب در مورد اکوسیستم خلاق خود صحبت می کند، فقط در مورد تولیدکنندگان محتوا صحبت نمی کند، بلکه این اکوسیستم هر کسی مانند ویرایشگران ویدیو، دستیاران، آگهی دهندگان و همینطور اشخاصی که برای شرکتهای تولید محتوامحور کار می کنند را شامل می شود که با تولیدکنندگان محتوا در یوتیوب همکاری می کنند.
این ارقام حتی در حالی که سرمایه گذاران خطرپذیر دیگر مانند حدود چهار سال پیش به این صنعت پول نمی ریزند، همچنان درحال افزایش هستند.
یوتیوب و شرکت مشاوره آکسفورد اکونومیکس در سال ۲۰۲۲، گزارش دادند که اکوسیستم خلاق یوتیوب، حدود ۳۹۰ هزار شغل بوجود آورده و بیشتر از ۳۵ میلیارد دلار به تولید ناخالص داخلی آمریکا کمک کرده است. آمار سال ۲۰۲۴، رشد ۱۰۰ هزار شغل و ۲۰ میلیارد دلار نسبت به آمار سال ۲۰۲۲ را نشان داده است.
این اعداد بسیار بزرگ هستند، چونکه یوتیوب، پایدارترین و پرسودترین فرصت ها را برای تولیدکنندگان محتوا فراهم می آورد. کسانیکه حائز شرایط برنامه همکاری یوتیوب هستند، می توانند ۵۵ درصد از درآمد حاصل از تبلیغات را دریافت کنند؛ حتی برای تولیدکنندگان محتوای میان رده (نه مستر بیست های دنیا)، این مبلغ می تواند به چندین هزار دلار در ماه برسد.
در حالی که تیک تاک و سرویس ویدیوی کوتاه یوتیوب، تلاش در درآمدزایی از پلت فرم های خود داشته اند، این صنعت هنوز راهی برای توزیع قابل اعتماد درآمد تبلیغات بین تولیدکنندگان محتوای کوتاه پیدا نکرده است.
بر اساس گزارش وبسایت تِک کرانچ، تولیدکنندگان محتوا، بعنوان یک بخش برخوردار از رشد سریع که به خوبی درک نشده اند، از مؤسسات آمریکایی، از بانکها گرفته تا دولت، برای خدمت رسانی بهتر به صنعت خود حمایت کرده اند. بعضی از تولیدکنندگان محتوا، صرف نظر از توانایی مالی قابل اثبات خود، برای حائز شرایط شدن برای دریافت کارت های اعتباری تجاری یا دریافت وام های تجاری خاص، با مشکل مواجهند.
منبع: رهاتل
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان رهاتل در مورد این مطلب