رهاتل

پایش کیفیت خدمات الکترونیکی دولت

پایش کیفیت خدمات الکترونیکی دولت به گزارش رهاتل، در دوره یازدهم پایش کیفیت خدمات الکترونیکی دستگاههای اجرایی، دستگاههای برتر عبارت است از سازمان فناوری اطلاعات ایران، کمیته امداد امام خمینی، سازمان تعزیرات، بیمه مرکزی و شرکت ارتباطات زیرساخت و در مقابل حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی، سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح و پژوهشکده هسته ای از ضعیف ترین دستگاههای مورد پایش شده به شمار می روند.



به گزارش رهاتل به نقل از ایسنا، مسعود همدان لو - دبیر شورای اجرای فناوری اطلاعات در نشست خبری اعلام نتایج ارزیابی دوره یازدهم پایش کیفیت خدمات الکترونیکی دستگاههای اجرایی کشور اظهار نمود: کاهش مراجعه های حضوری مردم به دستگاههای اجرایی، انجام تبادلات الکترونیکی از راه مرکز ملی تبادل اطلاعات، راه اندازی پنجره ملی واحد دستگاه ها توسط دستگاههای اجرایی و نهادهای عمومی، هوشمندسازی خدمات دولت، حذف سامانه های موازی در قالب برنامه تحول رقومی دستگاه همچون آثار مورد انتظار از ارزیابی است.

وی اضافه کرد: فرآیند ارزیابی از سال ۱۳۹۵ شروع شده و تا هم اکنون ۱۱ دوره ارزیابی داشته ایم و در طول سالها شاهد افزایش تدریجی تعداد دستگاههای اجرایی مشمول پایش در هر دوره بوده ایم. ارزیابی با ۳۷ شاخص در چهار محور مقرر است صورت گیرد و بازه امتیاز از صفر تا ۱۰۰ است.

همدان لو اظهار داشت: دستگاههای برتر عبارت است از سازمان فناوری اطلاعات ایران، کمیته امداد امام خمینی، سازمان تعزیرات، بیمه مرکزی و شرکت ارتباطات زیر ساخت. همینطور دستگاههای پر مخاطب در دوره یازدهم هم سازمان فناوری اطلاعات ایران، کمیته امداد امام خمینی، سازمان تعزیرات، بیمه مرکزی، وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم است. البته حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی، سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح و پژوهشکده هسته ای از ضعیف ترین دستگاههای مورد پایش شده به شمار می روند.

دبیر شورای اجرای فناوری اطلاعات افزود: دوره دوازدهم از ۱۸ خردادماه تا ۱۷ تیرماه ادامه دارد و هدف اینست که همه دستگاه ها و کشور توسعه یابند، ازاین رو به دنبال بهبود خدمات و کیفیت به مردم هستیم. در حال حاضر نمی گوییم که کیفیت عرضه خدمات از جانب دستگاه ها خوب نیست و این به معنا نیست که دستگاهی اقدامی انجام نداده بلکه چالش اصلی ما داده و اطلاعات است و این درحالی است که پایه ترین مساله برای عرضه خدمات مبحث داده است. KPI یا شاخص کلیدی عملکرد فعلی خدمات دولت الکترونیکی دستگاههای اجرایی فعلاً قطع و وصلی سرویس است که در حال بازبینی است. در تلاشیم KPI قطعی و وصلی را به شکل عام تا یک ماه دیگر منتشر نماییم.

وی با اشاره به اینکه شناسه های کارت ملی درحال بازبینی است تاکید کرد: سازمان اداری استخدامی متولی آن است که احتیاج به کپی کارت هوشمند ملی نباشد، ازاین رو تلاش می نماییم دستگاه دولتی دیگر کپی کارت ملی نگیرد.

همدان لو در انتها اظهار داشت: رویکرد ما مچ گیری نیست بلکه اگر دستگاهی ضعیف است، آینه جلوی او قرار می دهیم، تا تلاش کنند رتبه خویش را ارتقا بدهند. دستگاه ها هم تلاش می کنند خویش را بهبود بدهند. تلاش می نماییم به دستگاه ضعیف هم کمک نماییم ارتقاء یابد.





منبع:

1404/03/11
10:14:01
5.0 / 5
31
تگهای خبر: آموزش , خدمات , دستگاه , دولت الكترونیك
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان رهاتل در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب رهاتل
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۴
پربیننده ترین ها

پربحث ترین ها

جدیدترین ها

RahaTel
rahatel.ir - حقوق مادی و معنوی سایت رهاتل محفوظ است

رهاتل

مخابرات و ارتباطات

رهاتل: نبض تپنده دنیای ارتباطات و فناوری از دنیای موبایل و اینترنت گرفته تا آخرین دستاوردها در عرصه مخابرات