رهاتل

خدمات پست در روزهای اربعین

خدمات پست در روزهای اربعین به گزارش رهاتل، نشست تشریح خدمات شبکه پستی کشور در روزهای اربعین حسینی برگزار گردید.


به گزارش رهاتل به نقل از ایسنا، سعید شریف زاده - عضو هیات مدیره و رئیس ستاد اربعین شرکت ملی پست در نشست خبری در رابطه با خدمات ارائه شده توسط شرکت ملی پست برای زائرین اربعین اظهار نمود: تشکیل ستاد اربعین در شرکت ملی پست یک اقدام ابتکاری بوده و از آغاز تیرماه سالجاری تدبیر شده که خدماتی را به زائرین ارائه دهد.
وی افزود: تشکیل ستاد از اول تیرماه بوده که در این زمان ۹ جلسه برگزار شده تا بتوانیم خدماتی را به زائرین ارائه دهیم.
شریف زاده اضافه کرد: پیشبینی یک نرم افزار به نام پست یافته انجام شده که این نرم افزار برای اسناد و مدارک مفقود شده در پنج منطقه در عراق با پایگاه هایی درنظر گرفته شده است. این اسناد تحویل و از راه نرم افزار پست یافته به صاحبان تحویل داده می شود.
رئیس ستاد اربعین شرکت ملی پست بیان نمود: در داخل کشور در زمینه جابه جایی نذورات حسینی هم آمادگی لازم وجود دارد؛ همینطور موکبی هم در زمینه اقدامات در ارتباط با پذیرایی از زائرین در مرز مهران درنظر گرفته شده است.
وی تشریح کرد: برای پرسنل خود شرکت ملی پست هم تمهیداتی را درنظر گرفته ایم تا تنها یا با خانواده در این رویداد فرهنگی-مذهبی شرکت نمایند و مابقی موضوعات هم در دست اقدام قرار دارد؛ همینطور از راه شماره ۱۹۳ (سامانه اطلاع رسانی شرکت ملی پست) همکاران ما در زمان هایی حضور خواهند داشت تا به پرسش های شهروندان پاسخ دهند.
در ادامه محسن وطن پرست - مدیر کل مهندسی عملیات و امور پیمانکاران پست- اظهار نمود: رونمایی و بهره برداری از سامانه "پست یافته" امروز انجام می شود؛ لازم به ذکر است مدارک مفقود شده در این سامانه ثبت و هموطنان می توانند پیگیری های لازم را انجام دهند.
وی افزود: نحوه تحویل مدارک به دو صورت است؛ روش اول حضوری است که به واحدهای پستی رجوع می کنند و در روش دوم می توانند به صورت غیر حضوری دریافت نمایند. همچنین، قابلیت ثبت پیگیری، اتصال به سامانه های بقیه درگاه ها از مهم ترین بخش های سامانه پست یافته است.
وطن پرست در رابطه با گذرنامه ها خاطرنشان کرد: دو میلیون ۷۰۰ هزار گذرنامه از آغاز سال تا آخر مرداد تحویل داده شده است؛ همینطور امکان پیگیری گذرنامه با کد ملی وجود دارد و مردم می توانند برای پیگیری گذرنامه های خود از راه کد ملی اقدام نمایند.
همینطور محمد باقر بومیان- دستیار مدیر عامل و دبیر ستاد اربعین شرکت ملی پست- در این جلسه اظهار نمود: ما در شرکت ملی پست با تشکیل ستاد اربعین، خدماتی را پیشبینی کرده ایم که یکی از آنها «طرح عاشقانه های حسینی» است که برای نخستین بار در کشور رخ می دهد.
وی ادامه داد: سال جاری برای عزیزانی که نمی توانند در این مراسم شرکت نمایند، امکانی در نظر گرفته شده تا نامه هایی را برای امام حسین (ع) به نگارش درآورند و سپس این نامه ها به همکاران ماه در پست تحویل داده می شود و درنهایت به صورت مجانی به عراق می برند و طی تشریفاتی نامه ها تحویل عتبه مقدسه حسینی داده خواهد شد.
بومیان اضافه کرد: ما طرح ۴۰ لبیک حسینی را هم در این ایام به اجرا در آورده ایم که از روز عاشورا شروع شده تا اربعین ادامه دارد. هر روز یک موضوعی مشخص شده یک متن در چارچوب آن مبحث تنظیم شده و هر روز در پرتال شبکه ملی پست بارگذاری می شود.
دستیار مدیر عامل و دبیر ستاد اربعین شرکت ملی پست در انتهای سخنان خود بیان نمود: همینطور خدمات پستی در راهپیمایی جاماندگان اربعین در تهران هم صورت می گیرد. بحث جاماندگان اربعین در تهران هم وجود دارد که همزمان خدمات پست یافته در راهپیمایی جاماندگان صورت خواهد گرفت. با عنایت به اینکه چندین مسیر برای این امر پیشبینی می شود، همکاران ما در شرکت ملی پست برنامه ریزی کردند که در استان تهران در مسیرهای اصلی، پایگاه هایی را برای عرضه خدمات پست یافته ایجاد کنند و خدمات لازم را عرضه کنند.




منبع:

1401/06/06
23:17:44
5.0 / 5
173
تگهای خبر: خدمات , وب
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۳
RahaTel
rahatel.ir - حقوق مادی و معنوی سایت رهاتل محفوظ است

رهاتل

مخابرات و ارتباطات