رهاتل

چه افرادی بیش تر از رسانه های اجتماعی استفاده می کنند؟

چه افرادی بیش تر از رسانه های اجتماعی استفاده می کنند؟ در سراسر جهان افراد بین 20 تا 29 سال بزرگترین کاربران رسانه های اجتماعی هستند و گروه سنی 60 سال به بالا، کمترین تعداد کاربران فعال را دارد.


به گزارش رهاتل به نقل از ایسنا، نزدیک به چهار میلیارد کاربر در سراسر جهان وجود دارد و در چنین حالتی نمی توان قدرتی را که رسانه های اجتماعی در رشد یک تجارت دارند، انکار کرد. ایجاد یک برنامه بازاریابی موثر رسانه های اجتماعی مستلزم درک جزییات دقیق کاربران آن است؛ بدین سبب جدا از دانستن محبوب ترین پلت فرم های رسانه های اجتماعی، با دانستن سن جمعیتی کاربران رسانه های اجتماعی، می توان فهمید آن کاربران چه کسانی هستند.
در ایالات متحده، استفاده از رسانه های اجتماعی در بین کاربران ۱۸ تا ۲۹ ساله بیشتر است اما در سطح جهانی چطور؟ وب سایت اوبرلو، به جمعیت شناسی سن رسانه های اجتماعی کاربران پرداخته است.
طبق تحقیقات اخیر، در سراسر جهان مصرف کنندگان جهانی بین ۲۰ تا ۲۹ سال بزرگترین کاربران رسانه های اجتماعی هستند که بی شباهت به جمعیت سنی رسانه های اجتماعی در ایالات متحده نیستند. افرادی که در این گروه سنی قرار دارند، تقریباً یک سوم (۳۲.۲ درصد) از کل کاربران رسانه های اجتماعی در سراسر جهان را می سازند. بیشتر این کاربران مرد هستند که ۱۸.۱ درصد از کل کاربران رسانه های اجتماعی این گروه سنی را می سازند، در مقایسه با کاربران زن ۲۰ تا ۲۹ ساله، که ۱۴.۱ را می سازند.


کاربران ۳۰ تا ۳۹ ساله با ۲۲.۲ درصد دومین گروه بزرگ را می سازند. مانند گروه سنی جوان تر، کاربران مرد اکثریت این گروه سنی را می سازند. از کل کاربران رسانه های اجتماعی در سراسر جهان، ۱۲.۱ درصد را مردان ۳۰ تا ۳۹ ساله می سازند، در صورتیکه ۱۰.۱ درصد را زنان از همان گروه سنی می سازند.
داده های تحلیل و بررسی جمعیت سنی رسانه های اجتماعی کاربران جهانی در سراسر جهان نشان میدهد که سومین گروه سنی بزرگ ۴۰ تا ۴۹ سال است. آنها ۱۴.۴ درصد از کل تعداد کاربران فعال رسانه های اجتماعی در سراسر جهان را می سازند.
بعد از آن کاربران ۱۳ تا ۱۹ ساله هستند، که ۱۳.۱ درصد جمعیت را می سازند و افراد ۵۰ تا ۵۹ ساله، ۹.۸ درصد از کل کاربران رسانه های اجتماعی را می سازند. گروه سنی با کمترین تعداد کاربر فعال رسانه های اجتماعی، ۶۰ سال به بالا است و فقط ۸.۴ درصد از کاربران جهانی در این گروه سنی قرار دارند.
این تحقیق جمعیت شناسی سن رسانه های اجتماعی نشان میدهد که در سالهای بعد از نوجوانی، هرچه سنین کاربران بیشتر باشد، احتمال کمتری وجود دارد که در رسانه های اجتماعی فعال باشند. بگفته کارشناسان، این مساله ممکنست بدین سبب باشد که بزرگسالان جوان تمایل دارند از رسانه های اجتماعی به عنوان منبع اطلاعاتی استفاده کنند. از طرف دیگر، نسل قدیمی تر بطور معمول شکاک تر است و ترجیح می دهد برای کسب اطلاعات به رسانه های سنتی مانند تلویزیون تکیه کند.



1401/04/01
11:34:44
5.0 / 5
485
تگهای خبر: سایت , كاربر , وب
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۳
RahaTel
rahatel.ir - حقوق مادی و معنوی سایت رهاتل محفوظ است

رهاتل

مخابرات و ارتباطات