رهاتل
گزارش رهاتل؛

قوانین ۱۳کشور برای اینترنت

قوانین ۱۳کشور برای اینترنت دولت های مختلف از آمریکا گرفته تا مالزی و اتحادیه اروپا و انگلیس تلاش می کنند با وضع قوانینی شرکت های فناوری را وادار کنند از کاربران، داده ها و رقابت محافظت کنند.


به گزارش رهاتل به نقل از مهر، شرکتهای بزرگ فناوری که از شروع قرن بیست و یکم روند شکوفایی را شروع کرده بودند در دومین دهه این قرن به مرحله بلوغ رسیده اند. شرکتهای نوپایی که زمانی با کمک دولت ها رشد کرده بودند، حالا بلای جان همین دولت ها شده و بازارهای مختلف را در اختیار خود گرفته بودند. در همین راستا آنها قوانینی برای کنترل غول هایی به کار گرفتند که خود به وجود آورده بودند.آنچه در زیر می خوانید قسمتی از قوانینی است که کشورهای مختلف سال قبل وضع کرده اند.
آمریکا؛ کنترل محتوا برای کودکان و نوجوانان و مقابله با انحصار
یکی از با اهمیت ترین نکات در قوانینی که قانونگذاران آمریکایی روی آن تاکید نمودند کنترل محتوای شبکه های اجتماعی برای کودکان و نوجوانان و پیشگیری از انحصار طلبی شرکتهای بزرگ است.
*سال گذشته کمیته قضائی سنای آمریکا لایحه ای را تأیید کرده که اجازه نمی دهد شرکتهای بزرگی مانند آمازون کسب و کار خودشان را در وب سایت هایشان به بقیه ترجیح دهند.
در لایحه مذکور تعریف از شرکت هایی که مشمول آن می شوند گسترده تر شده است. بدین سان شرکت هایی مانند تیک تاک نیز مشمول آن می شوند. همین طور در این قانون ذکر شده شرکتها نباید داده هایشان را با مؤسسات دیگری به اشتراک گذارند که تهدیدی برای امنیت ملی آمریکا به شمار می روند.
* حدود ۱۲ سناتور آمریکایی بطور رسمی لایحه ای به مجلس ارائه کردند تا اجازه ندهند شرکتهای بزرگ فناوری مانند آمازون و گوگل، محصولات و سرویسهای خودرا بر شرکتهای دیگر ارجحیت دهند.
* ایالت تگزاس آمریکا قانونی را برای شبکه های اجتماعی و سرویسهای وب با بیش از ۵۰ میلیون کاربر وضع کرده تا کاربران را به علت انتشار دیدگاه هایشان از پلت فرم حذف نکنند. همین طور این قانون شبکه های اجتماعی را ملزم به افشای شیوه ترویج و بازنگری محتوا می کند و طبق آن این شرکتها باید مانند فیسبوک و گوگل گزارش های شفافیت درباره فعالیت هایشان منتشر کند.
* دو سناتور آمریکایی لایحه ای ارائه کردند که پلت فرم های آنلاین را موظف می کند به والدین برای کنترل بهتر فعالیتهای آنلاین فرزندان شأن کمک کنند. پلت فرم های آنلاین ملزم خواهند شد از ترویج رفتارهای مخرب همچون خودکشی، لطمه به خود، اختلالات غذا خوردن و قلدری اجتناب کنند. همین طور ابزارهایی در اختیار والدین کودکان زیر ۱۶ سال قرار می گیرد تا از آنها محافظت گردد.
* سناتورهای آمریکایی لایحه ای با هدف کنترل اعتیاد به شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک و توئیتر ارائه کردند. طبق آن بنیاد ملی علوم و آکادمی علوم، مهندسی و پزشکی آمریکا تحقیقی درباره اقداماتی انجام می دهند که فیسبوک یا شبکه های اجتماعی دیگر می توانند برای مقابله با اعتیاد به این پلت فرم ها انجام دهند. کمیسیون فدرال تجارت آمریکا نیز باتوجه به یافته های این تحقیق قوانینی وضع می کند. در صورتی که پلت فرم ها از آنها پیروی نکنند، مسئول تخلف شناخته خواهند شد.
* دولت جو بایدن مجموعه ای جدید از الزامات را برای شبکه هایی که حساس ترین داده های آمریکا در آنها نگهداری می شود، تعیین می کند. همین طور مقامات باید هرگونه شکاف امنیتی را به سازمان امنیت ملی کشور(NSA) گزارش دهند.
چین؛ از امنیت داده تا مقابله با سلبریتی ها
دولت چین نیز در کنار همتایان اروپایی و آمریکایی خود قوانین زیادی در زمینه حاکمیت سایبری و دفاع از کاربرانش وضع کرد.
*چین در یکم سپتامبر ۲۰۲۱ میلادی قانون امنیت داده را اجرا کرد که برمبنای آن تمام شرکتهای این کشور باید علاوه بر دسته بندی داده های تحت کنترلشان در چند گروه، بر پروسه ذخیره سازی و انتقال آن نیز نظارت کنند. در پیش نویس اقدام جدید ۳ دسته داده (داده های معمولی، داده های مهم و داده های مرکزی یا اصلی) بطور کامل توضیح داده شده اند.
*در همین راستا شرکتها اجازه ندارند «اطلاعات اصلی» از لحاظ امنیت را بدون اجازه به خارج منتقل کنند. همین طور شرکتهای فناوری متخلف با جریمه ای سنگین تا سقف ۱۰ میلیون یوان (۱.۵۶ میلیون دلار) و خطر تعطیلی روبرو می شوند.
*علاوه بر آنچه گفته شد، اداره فضای مجازی چین پیش نویس قانونی را منتشر نمود که به سبب آن شرکت هایی که داده های بیش از یک میلیون کاربر را جمع آوری کرده و به خارج می فرستند باید گزارشی را در این حوزه جهت بررسی های امنیتی به رگولاتوری چین تسلیم کنند.
* از طرفی اداره دولتی تنظیم بازار چین در پیش نویس یک قانون جدید مجازات هایی همچون جریمه نقدی شامل ۰.۱ تا ۰.۵ درصد از فروش سالانه تا تعلیق فعالیت را برای تخلفات قیمت گذاری کالا و سرویس در پلت فرم های تجارت الکترونیک این کشور تعیین کرد. این قانون در ارتباط با کاهش قیمت زیاد و اقدامات پلت فرم های آنلاین درباب قیمت گذاری های مختلف یک کالا برمبنای رفتار مشتری است.
*در پی وضع قوانین گسترده فناوری در چین، ۲۱۳ شرکت تعهد کردند برای مقابله با اعتیاد به بازی های کامپیوتری، صنعت را به وسیله ابزارهایی از شناسایی چهره گرفته تا شناسایی افراد زیر سن قانونی، قانونمند کنند. تنست و نت ایز همچون شرکت هایی هستند که این تعهد را داده اند. انجمن مذکور وابسته به اداره ملی مطبوعات و انتشارات چین (NPPA) است.
* طبق قوانینی که اداره ملی مطبوعات و انتشار چین (NPPA) منتشر نموده مدت زمانی که افراد کمتر از سن قانونی صرف بازی های کامپیوتری می کنند به ۳ ساعت در هفته کاسته شده است. این اقدام در واکنش به نگرانی های روزافزون درباره اعتیاد به بازی های کامپیوتری انجام شده است
*طبق یکی دیگر از قوانینی که سال قبل در چین وضع شد، وزارت صنعت فناوری و اطلاعات چین به شرکتهای فناوری همچون علی بابا و تنسنت، بایت دنس، بایدو و ۲ تولید کننده اعلام نمود از این پس نباید لینک وب سایت های یکدیگر را در پلت فرم هایشان مسدود کنند.
* یکی دیگر از قوانین وضع شده در چین در ارتباط با قانونمندسازی سلبریتی ها در فضای مجازی بود. سازمان فضای مجازی چین (CAC) اعلام نمود مقابل انتشار هرگونه محتوای مخرب در گروههای طرفداری سلبریتی ها اقدام می کند و کانال های بحث و گفتگویی که با انتشار اخبار سلبریتی ها در جامعه مشکلاتی به وجود می آورند، را تعطیل می کند.
* چین لایحه ای شامل ۳۰ مورد را برای کنترل الگوریتم شرکتهای فناوری ارائه کرده است طبق این قوانین الگوریتم ها نباید کاربران را به صرف مبالغ هنگفت تشویق کنند. بایت دنس و تنسنت همچون شرکتهای هدف این قانون هستند.
* کنگره ملی خلق قانونی تصویب کرد که برای حفاظت از داده های آنلاین کاربران طراحی شده بود. درهمین راستا به شرکتهای فناوری بزرگ چینی دستور داده تا اطلاعات کاربران را بهتر ذخیره کنند. شیوه کنترل اطلاعات خصوصی کاربران باید شفاف و به دلیلهای معقول باشد. همین طور جمع آوری اطلاعات باید محدود شود.
* اداره فضای سایبری چین(CAC) پیش نویس قوانینی برای اپلیکیشن های موبایل منتشر نموده است. طبق این پیش نویس اپ هایی که قابلیت های آنها روی عقاید عمومی تأثیر گذار است تحت بررسی امنیتی قرار می گیرند.

هند؛ کوشش برای مطیع کردن پلت فرم ها
هند یکی از کشورهایی است که پارسال قوانین مختلفی برای شرکتهای خارجی وضع کرد. قوانین این شرکت بیشتر در ارتباط با رقابت ناسالم پلت فرم های فروش آنلاین خارجی و کارزار با شبکه اجتماعی توئیتر برای کنترل بیشتر بر محتوا در این کشور متمرکز بود.
* یکی از این موارد قوانین پیشنهادی بود که حراج کالاهای «آمازون» و «فلیپ کارت» در هند ممنوع می کرد. همین طور شرکتهای وابسته به آنها نباید بعنوان فروشنده در پلت فرم فعالیت کنند. خیلی از خرده فروشان آفلاین هندی از شرکتهای تجارت آنلاین خارجی شکایت داشتند و ادعا می کردند آنها با استفاده از ساختارهای تجاری پیچیده قوانین این کشور را زیر پا می گذارند.
* هند در اوایل ماه می ۲۰۲۱ میلادی قوانین فناوری اطلاعات جدید خودرا با هدف قانونمند کردن محتوای شبکه های اجتماعی و وادار کردن پلت فرم ها به پاسخگویی سریع تر نسبت به درخواست های قانونی حذف پست ها و غیره اجرائی کرد. در همین راستا توئیتر مجبور شد فردی را بعنوان مسئول پاسخگویی به شکایات در این کشور تعیین کند. برمبنای قوانین جدید فناوری اطلاعات تصویب شده در این کشور، توئیتر باید کارمندان محلی و تمام وقت استخدام کند که چالش هایی مانند همخوانی و اجرای قوانین را بررسی و کنترل کنند.
*مقامات ایالت کارناتاکا در هند (مشهور به سیلیکون ولی این کشور) پیشنهاد کردند برای مقابله با اعتیاد جوانان به بازی های آنلاین اصلاحاتی در «قانون کارناتاکا پلیس» ایجاد شود تا آنها را در برگیرد و هرگونه اقدام ریسک مالی ممنوع شود. خیلی از موارد نقض این قانون مجازات حبس در زندان را پی دارد. البته قانونگذاران پیشنهاد کرده اند مجازات ها افزایش یابند.
روسیه؛ ممنوعیت محتوای سمی!
دولت روسیه در سالی که گذشت اهتمام کرد با وضع جریمه و قوانین جدید شبکه های اجتماعی و شرکتهای فناوری را مجبور به تبعیت از قانون این کشور کند.
* سال قبل ولادیمیر پوتین قانون جدیدی برای شبکه های اجتماعی فعال در این کشور امضا کرد. بدین سان شرکتهای فناوری ملزم به تأسیس دفاتری در روسیه هستند و گرنه با جریمه و ممنوعیت تبلیغاتی روبرو می شوند. این قانون شامل تمام شرکتهای بزرگ اینترنتی می شود که روزانه حداقل ۵۰۰ هزار بازدیدکننده در این کشور دارند. ۲۰ شرکت همچون کمپانی های تجارت الکترونیک و خرده فروشی شامل این قانون می شوند.
* همین طور رییس جمهور روسیه به دولت خود دستور داد یک سیستم جدید را برای ممنوعیت محتوای سمی اینترنت در نظر بگیرند. سیستم جدید قسمتی از لیست دستوراتی است که برای حفاظت از کودکان استفاده می شود.
*در پی حمله روسیه به اوکراین در اوایل مارس ۲۰۲۲ میلادی روسیه و اوکراین، جنگی سایبری میان روسیه و شرکتهای فناوری به وجود آمد. خیلی از شبکه های اجتماعی بزرگ در پی درخواست اوکراین همچون فیسبوک و توئیتر محتوای رسانه های رسمی روسیه را مسدود کردند. در مقابل روسیه نیز این شبکه ها را مسدود کرد. بعد از آن متا (شرکت مادر فیس بوک) قوانین در ارتباط با نفرت پراکنی خودرا تغییر داد و به کاربران اوکراینی اجازه داد پست های مرگ بر مهاجمان روسی را منتشر کنند. در پی این اقدام روسیه نیز اینستاگرام را مسدود کرد.
از سوی دیگر با افزایش تحریم های اتحادیه اروپا مقابل روسیه، اپل فروش محصولاتش در روسیه را متوقف کرد. فروشگاه گوگل پلی نیز به علت تحریم های مالی اتحادیه دسترسی کاربران روسی برای خرید و اشتراک اپ ها و بازی ها را مسدود کرد.
اتحادیه اروپا؛ داده های حساس قانونمند می شوند
اتحادیه اروپا یکی از پیشروان قانونگذاری برای شرکتهای بزرگ فناوری بشمار می رود. در همین راستا قانونگذاران این منطقه با تصویب لایحه ای اهتمام در کنترل استفاده از داده های کاربران توسط پلت فرم ها دارند.
*براساس اصلاحیه جدید پیش نویس قانون هوش مصنوعی اتحادیه اروپا، شرکت هایی که از کاربردهای ممنوع هوش مصنوعی استفاده کنند با جریمه ای تا سقف ۶ درصد گردش مالی جهانی روبرو می شوند.
* در سالی که گذشت پارلمان اتحادیه اروپا لایحه «سرویس های دیجیتال» را تصویب کرد. این قانون اجازه نمی دهد پلت فرم هایی مانند گوگل، آمازون و فیسبوک از داده های حساس مانند نژاد، جنسیت و مذهب افراد برای تبلیغات هدفمند سوءاستفاده کنند. طبق این قانون سرویس ها باید به کاربران این قابلیت را بدهند تا به سادگی از ردیابی اطلاعاتشان صرفنظر و به پلت فرم ها فشار بیاورند تا محتوای غیرقانونی (مانند نفرت پراکنی یا کالاهای جعلی) را حذف نمایند.

انگلیس؛ ایمنی آنلاین و مجازات زندان برای متخلفین
سال گذشته دولت انگلیس لایحه ایمنی آنلاین را با هدف حفاظت از کاربران بارها بررسی و بخش هایی به آن اضافه کرد.
* درهمین راستا نادین دوریس وزیر دیجیتال، فرهنگ، رسانه و ورزش انگلیس اعلام نمود مشغول همکاری با مقامات است تا لایحه ایمنی آنلاین پیشنهادی را برای شرکتهای فناوری سختگیرانه تر کند. یکی از برنامه ها در این حوزه تسریع در انجام اقدامات جنجالی است که مجازات زندان برای مدیران ارشد اجرائی شرکتها در نظر می گیرد.
* از طرفی کمیته ای از قانونگذاران تغییراتی بزرگ در لایحه ایمنی آنلاین دولت انگلیس پیشنهاد کرده که بر طبق آن شبکه های دیجیتال و اجتماعی باید برای صیانت از کاربران در مقابل سواستفاده از کودکان، محتوای نژاد پرستانه و دیگر محتوای مخرب موجود در پلت فرم های آنلاین مسئولیت های بیشتری را قبول کنند. همین طور ارسال تصاویر مستهجن ناخواسته برای افراد دیگر باید جزو جرایم جنایی محسوب شود. شرکتهای متخلف با جریمه ای تا ۱۸ میلیون پوند یا ۱۰ درصد درآمد سالانه روبرو خواهند شد.
* همین طور سال قبل قانونی به نام «طرح سن مناسب» (The Age Appropriate Design) شامل ۱۵ استاندارد که برای حفظ حریم خصوصی کودکان در فضای اینترنت در انگلیس وضع شده بود وارد مرحله اجرائی شد. طبق این قانون وب سایت ها و اپلیکیشن ها باید منافع کاربران کودک را در نظر بگیرند یا با جریمه ای معادل ۴ درصد از درآمد جهانی خود روبرو خواهند شد.
* قانون جدیدی برای مقابله با ترول های ناشناس ارائه شده و کاربران شبکه های اجتماعی می توانند در پلت فرم هایی مانند توئیتر هرگونه ارتباط با حساب های کاربری احراز هویت نشده را قطع کنند. سرویسهای اجتماعی محبوب مانند توئیتر، فیسبوک و اینستاگرام ملزم خواهند بود گزینه ای خاص برای دریافت یا عدم دریافت پیام، پاسخ به پیام و تماشای محتوای فرد از طرف کاربران ناشناس یا تأیید نشده را فراهم نمایند.
استرالیا؛ مقابله با نفرت پراکنی
استرالیا نیز اهتمام دارد حریم خصوصی افراد زیر سن قانونی و ترول های شبکه های اجتماعی را با وضع قوانین و لوایحی کنترل کند.
* استرالیا لایحه «حریم خصوصی آنلاین» ( Online Privacy Bill)ارائه کرد تا شبکه های اجتماعی را وادار کند برای کاربران کمتر از ۱۶ سال رضایت والدین را دریافت نمایند. در این پیش نویس جریمه ای تا ۱۰ میلیون دلار استرالیایی (۷.۵ میلیون دلار) برای پلت فرم های اینترنتی خاطی در نظر گرفته شد. این لایحه شبکه های اجتماعی که طیف مختلفی از برنامه ها از ردیت گرفته تا اپ های موبایل را در بر می گیرد.
* دولت استرالیا تصمیم دارد با اجرای اقداماتی شبکه های اجتماعی را وادار کند مسئولیت بیشتری برای محتوای افتراآمیز انتشار یافته در پلت فرم هایشان برعهده گیرند.
* همین طور این کشور می خواهد قوانین سختگیرانه بیشتری را مقابل انحصارطلبی ها و رفتارهای ضد رقابتی شرکتهای بزرگ فناوری و به ویژه شرکتهای امریکایی به تصویب برساند.
* در کنار این موارد دولت استرالیا تصمیم دارد با ارائه قانونی شبکه های اجتماعی را ملزم به افشای اطلاعات کاربرانی کند که کامنت های افترا آمیز منتشر می کنند. در همین راستا استرالیا مشغول بررسی مرزهای مسئولیت پلت فرم هایی مانند توئیتر و فیسبوک درباره محتوای افترا آمیز در سایت هایشان است. این در شرایطی است که طبق اعلام دادگاه عالی استرالیا شبکه های اجتماعی مسئولیت کامنت های مردم در پلت فرم های آنلاین را خواهند داشت.
کره جنوبی؛ کوتاه کردن دست گوگل و اپل در پرداخت آنلاین
پارلمان کره جنوبی لایحه ای را تصویب کرد که به سبب آن سلطه گوگل و اپل بر پرداخت ها در فروشگاه های اپ شأن کنترل می شود. این اولین دفعه است که کشوری در جهان چنین قانونی تصویب کرد. در حقیقت قانونگذاران کره جنوبی اصلاحاتی در قانون کسب و کار ارتباطات تصویب کردند که به سبب آن اپراتورهای بازار اپ اجازه ندارند با سواستفاده از موقعیت شأن، سیستم های پرداخت مشخصی را به کسب وکارهای تولید محتوای موبایل تحمیل کنند.
علاوه بر آن دولت کره جنوبی اپراتورهای بازار اپ را ملزم می کند از خسارت به کاربران اجتناب و از حقوق و منافع آنها محافظت کنند. همین طور دولت می تواند از اپراتورهای بازار اپ تحقیق کند و درباب پرداخت، لغو یا بازپرداخت مبالغ در این بازارها بعنوان میانجی عمل کند.
*کره جنوبی تصمیم دارد در صورتی که اپراتورهای بزرگ فروشگاه های اپ مانند اپل و گوگل توسعه دهندگان اپ را مجبور به استفاده از سرویسهای پرداختشان کنند، آنها را جریمه کند. کمیسیون ارتباطات کره جنوبی(KCC) اعلام نمود در این حالت، جریمه ای نقدی تا ۲ درصد درآمد شرکت در بازار اپ این کشور وضع می کند.
مالزی؛ قانون کپی رایت و جریمه زندان
مالزی اصلاحاتی به قانون کپی رایت خود اضافه کرد که در نتیجه آن افراد ارائه کننده سرویس ها و دستگاه هایی که محتوای مسروقه را پخش می کنند، با جریمه ۲۳۷۷ دلاری یا بیشتر و ۲۰ سال زندان روبرو می شوند. همین طور شرکتها از همکاری در پخش محتوای سرقت شده یا حفظ آن نهی شده اند.
آلمان؛ اینفلوئنسرها و برچسب زنی محتوا
اینفلوئنسرهای آلمانی ملزم به برچسب زنی محتوای تبلیغاتی شدند. طبق رأی دادگاهی عالی در آلمان، اینفلوئنسرهای شبکه های اجتماعی که از شرکتها برای تبلیغ محصولاتشان پول دریافت می کنند باید پست های حاوی چنین محتوایی را با برچسبی خاص مشخص کنند. اینفلوئنسرها هزاران فالوئر دارند و برای تبلیغ کالاها در اینستاگرام مبالغ هنگفتی از شرکتها دریافت می کنند.
کشورهای G20؛ اصلاح مالیات برای شرکتهای فناوری
در سال قبل وزرای اقتصاد گروه G۲۰ قانون اصلاح مالیات برای شرکتهای چند ملیتی را تأیید کرد. هدف این قانون از بین بردن بهشت های مالیاتی و هموار کردن مسیر برای دریافت مالیات از شرکتها تا ۲۰۲۳ میلادی است. براین اساس دریافت حداقل مالیات ۱۵ درصدی از شرکتهای بزرگ تأیید شد.
رژیم صهیونیستی؛ سانسور محتوا
نمایندگان پارلمان رژیم صهیونیستی لایحه ای را تأیید کرده اند که به مقامات اجازه می دهد برخی پست های در ارتباط با پشتیبانی از فعالیتهای غیرقانونی در شبکه های اجتماعی را حذف کند. در لایحه پیشنهادی اگر آژانس های مجری قانون متقاعد شوند که با انتشار محتوایی جرمی انجام شده، قاضی می تواند با صدور دستوری ناشر محتوا (مانند فیسبوک یا تیک تاک) را ملزم به حذف پست از وب سایتش کند.
پاکستان؛ امنیت سایبری
کابینه فدرال دولت پاکستان سال قبل سیاست ملی امنیت سایبری ۲۰۲۱ را تصویب کرد. با کمک این سیاست یک چهارچوب ملی واکنش امنیت سایبری ایجاد می شود. همین طور دولت کمیته «سیاست حکمرانی سایبری» را برای اجرای این سیاست تشکیل داده است. طبق این سیاست هرگونه حمله سایبری به هر یک از سازمان های پاکستانی یک اقدام تهاجمی مقابل دولت بشمار می رود.
تایلند؛ سختگیری مالیاتی برای شرکتهای فناوری
سال گذشته دولت تایلند جمع آوری مالیات بر ارزش افزوده (VAT) از شرکتهای فناوری خارجی را شروع کرد. شرکت هایی مانند گوگل، اپل، تیک تاک، فیسبوک و نتفلیکس شامل این مالیات می شوند. بگفته یک مقام ارشد دولتی پلت فرم های خارجی ارائه دهنده سرویسهای الکترونیکی در تایلند باید برای پرداخت مالیات بر ارزش افزوده ثبت نام کنند.
برزیل؛ مقابله با حذف ترجیحی حساب های کاربری
رئیس جمهور برزیل دستوری برای تغییر قوانین اینترنت جهت مقابله با حذف ترجیحی حساب های کاربری، پروفایل ها و محتوا امضا کرد. هدف این حکم شفاف سازی درباره سیاست های شبکه های اجتماعی برای لغو یا تعلیق حساب های کاربری است و به افراد اجازه می دهد محتوای منع شده را گزارش دهند. دفتر ریاست جمهوری برزیل اعلام نمود این اقدام در جهت پشتیبانی از آزادی بیان انجام شده است.
جدول قوانین کشورها برای فضای مجازینام کشورنام قانون یا موضوع آنتعداد قوانینآمریکا*عدم ترجیح سرویسهای آمازون و غول های فناوری بر شرکتهای دیگر* عدم حذف دیدگاه های کاربران در شبکه های اجتماعی با بیش از ۵۰ میلیون کاربر* کمک به والدین برای کنترل فعالیتهای آنلاین* کنترل اعتیاد به شبکه های اجتماعی* انجام اقداماتی برای حفاظت از شبکه هایی با حساس ترین داده ها۵چین* قانون امنیت داده*عدم خروج اطلاعات اصلی از کشور* تهیه گزارش توسط شرکت هایی که داده های کاربران را به خارج ازچین ی فرستند* تعیین مجازات نقدی و تعلیق فعالیت برای تخلفات در قیمت گذاری کالا و سرویس* تعیین مدت زمانی که افراد زیر سن قانونی صرف بازی های کامپیوتری می کنند* وادار کردن شرکتهای علی بابا، تنسنت، بایت دنس، بایدو و ۲ شرکت دیگر به مسدود نکردن لینک وب سایت های رقیب در پلت فرم شأن*قانونمند سازی سلبریتی ها در فضای مجازی* کنترل الگوریتم شرکتهای فناوری* حفاظت از داده های آنلاین کاربران چینی* بررسی امنیتی اپ هایی که روی عقاید عمومی تاثیر می گذارند۱۰هند*ممنوعیت حراج کالاهای آمازون و فلیپ کارت* وادار کردن شرکتهای فناوری برای پاسخگویی سریع جهت درخواست های قانونی حذف پست ها*تعیین نماینده محلی توسط توئیتر* پیشنهاد ایجاد قانونی برای مقابله با اعتیاد به بازی های کامپیوتر ای۴روسیه* الزام شرکتهای فناوری به تأسیس دفاتر محلی در روسیه* ایجاد سیستمی برای ممنوعیت محتوای سمی جهت حفاظت از کودکان۲اتحادیه اروپا* ممنوعیت استفاده از هوش مصنوعی و وضع جریمه مالی* تصویب لایحه سرویسهای دیجیتال برای پیشگیری از سواستفاده از داده های کاربران۲انگلیس* سختگیرانه ترکردن لایحه ایمنی آنلاین و تعیین مجازات زندان برای مدیران ارشد شرکتهای فناوری*تغییر در لایحه ایمنی آنلاین در شبکه های دیجیتال و اجتماعی برای حفاظت از کودکان* تعیین قانون «طرح سنی مناسب» برای کودکان* مقابله با ترول های ناشناس و مسدود کردن حساب های کاربری ناشناس در پلت فرم های مانند توئیتر۴استرالیا* ارائه لایحه حریم خصوصی آنلاین برای حفاظت از افراد کمتر از ۱۶ سال* وادار کردن شرکتهای فناوری به قبول مسئولیت بیشتر در مقابل انتشار محتوای افتراآمیز* وضع قوانین سختگیرانه مقابل انحصارطلبی شرکتهای فناوری*بررسی مرزهای مسئولیت پلت فرم هایی مانند توئیتر و فیسبوک درباره محتوای افترا آمیز۴کره جنوبی* تصویب لایحه ای برای کنترل قدرت گوگل و اپل بر بازار فروشگاه های اپ* تعیین جریمه برای اپراتورهای فروشگاه های اپ در صورت تخلف از قوانین۲مالزی*اصلاح قانون کپی رایت و تعیین جریمه برای ارائه کنندگان سرویس ها و دستگاههای حاوی محتوای مسروقه۱آلمان* الزام اینفلوئنسرهای آلمانی به برچسب زنی محتوای تبلیغاتی۱جی ۲۰*قانون اصلاح مالیات بر شرکتهای چند ملیتیرژیم صهیونیستی*تأیید لایحه ای که به مقامات اج ازه می دهد پست های پشتیبانی از فعالیتهای غیرقانونی در شبکه های اجتماعی را حذف نمایند.۱پاکستان*تصویب قانون سیاست امنیت ملی سایبری۱تایلند*جمع آوری مالیات بر ارزش افزوده از شرکتهای فناوری۱برزیل* دستور رییس جمهور برای مقابله با حذف ترجیحی حساب های کاربری، پروفایل ها و محتوا در شبکه های ا جتماعی۱


1401/01/08
14:05:34
5.0 / 5
634
تگهای خبر: آمازون , آنلاین , اپراتور , اپل
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۳
RahaTel
rahatel.ir - حقوق مادی و معنوی سایت رهاتل محفوظ است

رهاتل

مخابرات و ارتباطات