رهاتل
كارشناسان پیش بینی بینی كردند؛

فعالیت شبکه های اجتماعی در یک سال آینده

فعالیت شبکه های اجتماعی در یک سال آینده وبگاه سرچ اینجین ژورنال، بتازگی طی مقاله ای کوتاه به بررسی پیش بینی های مطرح شده از طرف متخصصان حوزه فضای مجازی در مورد آینده شبکه های اجتماعی طی یک سال آینده، پرداخته است.


به گزارش رهاتل به نقل از مهر؛ کارشناسان فضای مجازی در این نوشتار کوتاه، پیش بینی های خودرا در مورد آینده رسانه های اجتماعی در طول سال میلادی ۲۰۲۲، به اشتراک می گذارند. سال قبل فرصت مناسبی برای بازاریابان رسانه های اجتماعی بود تا برای تعیین استراتژی های کلان رسانه های اجتماعی و چگونگی تخصیص بودجه در سال ۲۰۲۲ را برنامه ریزی کنند. برنامه اسنپ چت در همین حین که یکی از بازیگران اصلی بین شبکه های اجتماعی است با افزایش ۵۷ درصدی، درآمد خودرا در طول سه ماه برای نخستین بار به یک میلیارد دلار رساند و همین طور تعداد کاربران فعال روزانه اش را تا به ۳۰۰ میلیون افزایش داد که این یک موفقیت چشم گیر بود. به روز رسانی IOS همین طور حرکتی سودآورد برای اپل در سال قبل بود. توئیتر «Fleets» (توییت هایی که پس از ۲۴ ساعت حذف می شوند و قابلیت ریتوییت شدن یا لایک شدن را ندارند)را حذف نمود، مجموعه ای از خاصیت های ویژه را افزود و گزینه جدیدی تحت عنوان «Super Follow» (یک نوع اشتراک پولی است که افراد معروف و سلبریتی ها در توئیتر آنرا می فروشند و یکسری از توییت هایشان فقط برای حساب های کاربری ویژه منتشر می شود) را در بروز رسانی جدیدش به پلت فرم خود اضافه کرد.

پیش بینی ها از آینده شبکه های

در سال ۲۰۲۲ نگاه و تمرکز بازاریابان فعال در رسانه های اجتماعی به یوتیوب بعنوان یک رسانه اجتماعی تغییر می کند و اقبال بیشتری نسبت به آن شکل می گیرد. از آن جایی که فیسبوک ایراداتی همچون میزان پایین دیده شدن پست های کاربران بصورت ارگانیک دارد و نرخ تعامل کاربران با آن چیزی حدود ۰.۲۵% است احتمالاً آنها به دنبال پلت فرم های جایگزین خواهند بود. بنظر می رسد یکی از این جایگزین ها تیک تاک است که بتازگی به چیزی حدود یک میلیارد کاربر فعال در سراسر جهان رسیده، در صورتیکه اینستاگرام، طبق آمار، پس از چندین سال به کاربران میلیاردی فعال رسید. پلت فرم دیگری که احتمالاً جایگزین فیسبوک خواهد شد یوتیوب است. کاربران باردیگر یوتیوب را بعنوان پلت فرم اصلی اشتراک گذاری ویدئو کشف خواهند کرد. این در حالیست که اینستاگرام از سال ۲۰۱۴ تلاش نموده علاوه بر هویت قبلی خود که پلت فرم اشتراک گذاری عکس است، بعنوان یک پلت فرم اشتراک گذاری ویدئو نیز معرفی شود.دسترسی به هوش مصنوعی آسان تر می شوددر سال ۲۰۲۲ احتمالاً شاهد توسعه هوش مصنوعی و دسترسی سهل تر به آن باشیم، داده های باکیفیت تر و افزایش هزینه های تبلیغات دیجیتال و کاهش کوکی ها، پدیده های دیگر ۲۰۲۲ خواهند بود. خیلی از برندهای معتبر بودجه های تبلیغاتی و تولید محتوای خودرا در چندین پلت فرم پخش خواهند کرد و از رسانه های کوچک تر و تأثیر گذار تر برای فعالیت استفاده می نمایند. بازاریابان برندها به شخصیت ها، سبک های تصمیم گیری، ترجیحات تبلیغاتی، اهداف و سایر اطلاعات روانشناختی کاربران توجه بیشتری می کنند. با توجه به این که فناوری هوش مصنوعی بصورت فزاینده ای درحال دقیق تر شدن است، بطوریکه ممکنست به الگوهایی از رفتار کاربران دسترسی پیدا کند که حتی باتجربه ترین متخصصان بررسی رفتار کاربران نیز آنها را از قلم بیندازند و از جانب دیگر پلتفرمی که موفق شود رفتار واقعی کاربران را بهتر بشناسد، به ثمرات بهتری دست می یابد. در خیلی از این موارد یافتن ذائقه کاربران به عهده هوش مصنوعی گذاشته خواهد شد.

در سال پیش رو با چهار گرایش از جانب پلت فرم های اجتماعی مواجه خواهیم بود:

• نخستین مسئله افزایش اهرم های فشار به پلت فرم ها برای مدیریت و کنترل محتواها است.
خدمات اجتماعی پولی، در طول کاربری افراد، کاربرد جامع تری می یابد.
• پلت فرم های رسانه های اجتماعی برای مسئولیت پذیر تر بودن در مورد نحوه استفاده از قابلیت های خود تحت فشار قرار می گیرند.
• تغییر بیشتر پلت فرم های رسانه های اجتماعی به سمت خاصیت های واقعیت افزوده و متاورس است. هر چند ممکنست حرکت و اظهارات شرکت متا (فیسبوک) در این مورد بطور کامل و شفاف بیان نشده باشد اما این روند از قبل شروع شده و تا سال ۲۰۲۲ به طور قطع با شتاب بیشتری در بهره برداری از متاورس روبرو خواهیم شد. با نگاهی گذرا به روند و مسیر رسانه های اجتماعی شاخص جهان در طول سالهای اخیر، می توان به روند افزایش تنش میان این ابر شرکت های فناوری با خیلی از دولت های جهان پی برد. بی گمان ادامه این روند، می تواند ادامه فعالیت این غول های فناوری را با چالش های مواجه کند و سبب تغییر شرایط ادامه زیست آنها در اکوسیستم فناوری شود. از طرف دیگر، ظهور رقبای جدید چینی نیز مسئله دیگری است که بی گمان بر آینده رسانه های اجتماعی اثرگذار خواهد بود. همه این مشکلات و مسائل، باعث شده است که سال ۲۰۲۲، سالی سرنوشت ساز برای پلت فرم های اجتماعی محسوب شود.

1400/08/30
23:34:48
5.0 / 5
75
تگهای خبر: اپل , خدمات , دیجیتال , سیستم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۴
RahaTel
rahatel.ir - حقوق مادی و معنوی سایت رهاتل محفوظ است

رهاتل

مخابرات و ارتباطات