به گزارش رهاتل به نقل از ایسنا، جهت استفاده از خدمات غیرحضوری عضویت در سایت شركت مخابرات الزامی بوده و لازم است مشترك بعد از ثبت نام در سایت با رجوع به یكی از دفاتر مخابراتی نزدیك محل سكونت خود برای احراز هویت و فعال سازی شناسه كاربری و رمز عبور خود اقدام كند.
پس از انجام این مرحله مشترك می تواند از خدمات مختلف به شكل غیرحضوری بهره مند شود از جمله خدماتی كه می توان به شكل غیرحضوری از آنها استفاده كرد، می توان به ثبت نام تلفن ثابت و پیگیری آن، عرضه ی ریز مكالمات تلفن های بین شهری، بین الملل، هوشمند و همراه تلفن و البرز، برقراری یا قطع سرویس های ویژه، عرضه ی خدمات بررسی امكانات تغییر مكان، اعلام تلفن به ۱۱۸ یا عدم اعلام آن، بستن صفر دوم و باز كردن آن، كشف مزاحمت تلفنی، تفویض شماره تلفن، اصلاح نشانی محل نصب تلفن، قطع یا وصل به درخواست مشترك، عرضه سرویس ADCL، دریافت رمز ۱۸۱۸، ارسال پیامك، اعلام خرابی تلفن، صدور قبض المثنی و عرضه ی ریزمكالمات سرویس هوشمند اشاره كرد.
همچنین عرضه برخی خدمات غیرحضوری هم در مخابرات استان تهران وجود دارد كه استفاده از آنها نیاز به عضویت در این سایت ندارد. خرید و پیگیری كارت اعتباری IN، صدور قبض المثنی و ثبت نام و پیگیری ADSL از جمله این موارد است.
نكته دیگر آنكه برای ثبت نام كاربران در سایت مخابرات استان تهران لازم است مشترك اطلاعات مورد نیاز از جمله نام، نام خانوادگی، جنسیت، نام پدر، تابعیت، تاریخ تولد، شماره شناسنامه/ گذرنامه، محل صدور، كد ملی و كد پشتی خویش را در یكی از دفاتر مخابراتی اعلام نماید.
البته این اطلاعات مربوط به مشتركان حقیقی است و برای كاربران حقوقی اطلاعاتی از جمله نام شركت، تاریخ ثبت، شماره ثبت شركت، محل صدور و نوع مشترك مورد نیاز است.