یك مقام مسئول در دانشگاه اصفهان:
رشته بازی سازی كامپیوتری بزودی راه اندازی می شود
به گزارش رهاتل رئیس مركز رشد و كارآفرینی دانشگاه اصفهان از تدوین سرفصل های دروس رشته كارشناسی طراحی و تولید بازی های كامپیوتری اطلاع داد و اظهار داشت: اكنون مراحل تصویب این رشته در وزارت علوم در حال انجام می باشد.
دكتر جواد راستی در گفتگو با خبرنگار مهر، پیرامون فعالیتهای این مركز اظهار داشت: نحوه فعالیت در این مركز به این شكل است كه ابتدا، تیمهای برخوردار از ایده برای كسب و كار، با رفتن به مركز، در چارچوب یك هسته فن آور، درخواست خویش را عرضه می دهند كه بعد از بررسی و درصورت پذیرفته شدن ایده شان، بعنوان هسته فن آور و دوره پیش رشد، وارد مركز و در آن مستقر می شوند.
رئیس مركز رشد و كارآفرینی دانشگاه اصفهان اضافه كرد: از میان شركتهای دانش بنیان، یكی در حوزه های بیومكانیك و دیگری در حوزه تجهیزات پزشكی فعالیت دارد و پروتز زانو تولید می كند.
وی اضافه كرد: یكی دیگر از شركت ها در عرصه تولید كود گیاهی، یك شركت در عرصه تولید محصولات متنوع مثل دستگاه شستشوی شیمیایی، رنگ مورد استفاده در صنایع دستی، ماده مورد استفاده در لامپهای ال ای دی و... و شركت دیگر هم در عرصه تولید ربات برای توانبخشی عصب پا، فعالیت دارند.
راستی به فعالیت شركتهای این مركز در حوزه صنایع خلاق هم اشاره نمود و اظهار داشت: ۲ شركت صنایع خلاق داریم یكی در حوزه آموزش اقتصاد و مدیریت استراتژیك بازی برای كودكان و دیگری در عرصه تولید بسته های خلاقیت و رباتیك فعال می باشند.
وی با اشاره به اینكه مركز رشد و كارآفرینی دانشگاه اصفهان در تلاش است تا با تاسیس شتاب دهنده ها و ایجاد كانونهای كارآفرینی در داخل دانشگاه، بتواند این مركز را گسترش دهد، تصریح كرد: هدف ما از این كار، عرضه خدمات بیشتر از حضور شركت ها در نمایشگاه ها و هم تدارك نظارت و راهنمایی حرفه ای و منتورشیپ (Mentorshio) یا به عبارتی مشاوره و مربیگری، بمنظور افزایش ارزش حضور شركت ها در این مركز است.
راستی با اشاره به پیشینه طولانی دانشگاه اصفهان در حوزه بازیهای كامپیوتری اشاره نمود و افزود: چندسالی است كه در حوزه بازیهای كامپیوتری فعالیت خویش را جدی تر كرده ایم و آنرا توسعه دادیم و در همین راستا، یك مركز بازیهای كامپیوتری را از سال ۹۵ راه اندازی و امسال هم برای توسعه بیشتر آن، مركز نوآوری صنایع سرگرمی در دانشگاه اصفهان راه اندازی شد.
رئیس مركز رشد و كارآفرینی دانشگاه اصفهان اضافه كرد: این مركز از امكانات بسیار خوبی در حوزه ساخت بازیهای كامپیوتری، همچون امكانات مجهز در بخش رندرفارم –Renderfarm (شبكه ای از كامپیوترها برای رندر كردن تصاویر خلق شده به وسیله كامپیوتر)، سایت حرفه ای برای آموزش و تولید انیمیشن، استودیوی حرفه ای صدابرداری، آزمایشگاه های تخصصی مثل آزمایشگاه واقعیت مجازی، آزمایشگاه بوردگیم - Board game ( بازیهای رومیزی)، آزمایشگاه تست بازی برخوردار می باشد.
وی از دانشگاه اصفهان بعنوان پیشتاز حوزه بازی در بین دانشگاه های كشور یاد كرد و با اشاره به اینكه این دانشگاه حدودا قطب بلامنازع آموزش، پژوهش و كارآفرینیِ حوزه گیم در ایران به حساب می آید، اضافه كرد: از سال ۹۴ كنفرانس بازیهای كامپیوتری در دانشگاه اصفهان برگزار می گردد كه امسال پنجمین دوره آنرا در پیش داریم. همینطور كارگاه ها و دوره های مختلفی را در حوزه بازی برگزار می نماییم.
رئیس مركز رشد و كارآفرینی دانشگاه اصفهان در ادامه به تدوین سرفصل های دروس رشته كارشناسی طراحی و تولید بازی های كامپیوتری در دانشگاه اصفهان اشاره نمود و اظهار داشت: حالا مراحل تصویب این رشته در وزارت علوم در حال انجام می باشد. ضمن اینكه مراحل تدوین دوره كارشناسی ارشد بازی سازی هم به صورت مشترك بین دانشگاه اصفهان و دانشگاه كیم یانگ كره جنوبی در دست اجرا است.
وی همینطور تصریح كرد: یك آزمایشگاه مجهز بازی های جدی در دانشگاه اصفهان برپاست و در آن، بازی هایی نه با هدف سرگرمی، بلكه به منظور آموزش و درمان ایجاد می شود تا مثلا با استفاده از بازی، روند درمان و آموزش را كه معمولا خسته كننده است، جذاب تر كنند.
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب