رهاتل

تحقیق كنگره از گوگل به دلیل رمزگذاری دی ان اس

تحقیق كنگره از گوگل به دلیل رمزگذاری دی ان اس به گزارش رهاتل اقدام گوگل برای رمزگذاری دی ان اس در زمان استفاده از مرورگر كروم توسط كاربران به مذاق كنگره و وزارت دادگستری امریكا خوش نیامده و آنها قصد دارند در این زمینه تحقیق كنند.



به گزارش رهاتل به نقل از انگجت، كمیته قضایی كنگره آمریكا تحقیقات خویش را در این زمینه شروع كرده و وزارت دادگستری ایالات متحده هم می گوید شكایاتی را در همین زمینه دریافت كرده و بنابراین در این زمینه بررسی هایی را انجام خواهد داد.
گوگل هدف از رمزگذاری دی ان اس را پیشگیری از جاسوسی و كلاهبرداری از كاربران كروم اعلام نموده، ولی كنگره امریكا بیم دارد كه این اقدام گوگل به این غول دنیای فناوری امكان دهد تا با پیشگیری از دسترسی اشخاص و شركت های ثالث و به خصوص سرویس دهندگان اینترنت و موسسات تبلیغات آنلاین به داده های كاربران، به انحصارطلبی تجاری و از میدان به در كردن رقبا دست بزند.
كنگره آمریكا با ارسال نامه ای برای گوگل در تاریخ ۱۳ سپتامبر از این شركت خواسته تا دسترسی به داده های كاربران را در حد مشروع برای اهداف تجاری ممكن كند.
گوگل در واكنش اعلام نموده كه كاربران را مجبور به استفاده از شیوه رمزگذاری دی ان اس نمی كند و آنها خود تصمیم می گیرند تا داده های شخصی خویش را تا چه حد با دیگران به اشتراك گذارند. البته در نهایت گوگل مبجور به تبعیت از تصمیم وزارت دادگستری آمریكا خواهد بود.

1398/07/08
21:04:12
5.0 / 5
4580
تگهای خبر: آنلاین , اینترنت , سرویس , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۲
RahaTel
rahatel.ir - حقوق مادی و معنوی سایت رهاتل محفوظ است

رهاتل

مخابرات و ارتباطات