رهاتل
رگولاتوری اعلام كرد؛

رشد ۱۹درصدی شكایت از خدمات ارتباطی، نارضایتی از كیفیت اینترنت

رشد ۱۹درصدی شكایت از خدمات ارتباطی، نارضایتی از كیفیت اینترنت به گزارش رهاتل آمار انتشار یافته از وضعیت سامانه ثبت شكایات مشتركان از خدمات ارتباطی نشان داده است كه میزان شكایت كاربران از كیفیت خدمات ارتباطی در كل كشور طی یك ماه ۱۹ درصد رشد داشته است.


به گزارش رهاتل به نقل از مهر، اداره كل حفاظت از حقوق مصرف كنندگان معاونت امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری، گزارش سامانه ثبت و پاسخگویی به شكایات مشتركان (۱۹۵) در تیرماه را بر مبنای تعداد تیكتهای ثبت شده در سامانه «سپاس» و مناطق ۹ گانه رگولاتوری در سراسر كشور شامل مناطق شمال، مركزی، شمال شرق، جنوب، آذربایجان، جنوب غرب، جنوب شرق، غرب و شمال غرب منتشر نمود. در این گزارش شكایات كاربران در ۷ حوزه اینترنت، موبایل، تلفن ثابت، تشعشعات، سرویس های ارزش افزوده، دفاتر پیشخوان و خدمات پستی بررسی شده است كه خدمات اینترنتی در صدر شكایات مشتركان قرار دارد.
نتایج حاصل از تحلیل داده های استخراج شده نشان داده است كه بیشترین شكایت مشتركین در تیرماه ۱۳۹۸ در حوزه اینترنت بوده كه ۵۱ درصد كل آمار شكایات را به خود مختص كرده است. در همین حال آمارها نشان داده است كه تعداد كل شكایتهای ثبت شده در تیرماه نسبت به خرداد ماه سال جاری حدود ۱۹ درصد رشد داشته است كه ۵۷.۸ درصد كل شكایات در تیرماه از درگاه سامانه سپاس ثبت شده است. در همین حال تحلیل داده های استخراج شده از خدمات اینترنت كه توسط اپراتورهای ارتباطی عرضه شده است نشان داده است كه كاربران از كیفیت نامطلوب سرویس، عدم پشتیبانی و عرضه خدمات مناسب، عدم جمع آوری سرویس و مشكلات مربوط به مدل قرارداد و عدم تضمین كیفیت سرویس عرضه شده ناراضی هستند و از قطعی و وصلی مكرر اینترنت وایمكس شكایت دارند. در حوزه تلفن همراه هم بیشترین شكایت مشتركان مربوط به عدم آنتن دهی و عدم دسترسی به شبكه پرسرعت ۳Gو ۴G، مشكلات مالی و تعرفه ها، خدمات مالكیت و سیمكارت و هم پشتیبانی نامناسب از عرضه خدمات بوده است. بیشترین شكایت مشتركان تلفن ثابت هم به پشتیبانی و عرضه خدمات بازمی گردد كه عامل عدم پاسخگویی مطلوب به مشتركان نقش مهمی در این شكایات ایفا می كند. در تیرماه امسال بیشترین شكایت مشتركان از خدمات پستی هم مربوط به سرویس پست پیشتاز بوده است.

1398/05/07
21:24:11
5.0 / 5
4229
تگهای خبر: اپراتور , اینترنت , تلفن , تلفن همراه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۴
RahaTel
rahatel.ir - حقوق مادی و معنوی سایت رهاتل محفوظ است

رهاتل

مخابرات و ارتباطات