رهاتل
رئیس پژوهشگاه فضایی ایران:

جزئیات عملكرد بالون اینترنت در پلدختر

جزئیات عملكرد بالون اینترنت در پلدختر به گزارش رهاتل رئیس پژوهشگاه فضایی ایران با اشاره به عملكرد بالون فضایی اینترنت در منطقه سیل زده پلدختر و سرویس دهی همزمان به ۸۰۰۰ نفر اظهار داشت: برای استقرار این بالون در خوزستان، دستوری صادر نشده است.



حسین صمیمی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به عملكرد بالون های فضایی در مدیریت بحران و سرویس دهی مخابراتی اظهار داشت: الان سه نوع بالون در اندازه ها و كاركردهای مختلف، شامل بالون حمل محموله ۱۵ كیلویی، بالون حمل محموله ۵۰ كیلویی و هم بالون حمل محموله ۵۰۰ كیلوگرمی در پژوهشگاه فضایی ایران جهت استفاده در زمان بحران، طراحی و به راه افتاده است.
وی افزود: بالون حمل محموله تا وزن ۳۰۰ گرم با عنوان «بام ۳۰۰» با عنایت به ابعاد، وزن و تجهیزات حمل و نقل، نیازمند امكانات زیاد برای به پرواز درآوردن است كه باید در یك منطقه بزرگ، از آن استفاده گردد بنابراین ما در پژوهشگاه فضایی ایران، از بالون «بام ۵۰» برای آنكه موقعیت پلدختر اضطراری بود و این بالون، تاكتیكی تر بوده و می توانستیم آنرا سریع تر مستقر نماییم، استفاده كردیم.
رئیس پژوهشگاه فضایی ایران با اشاره به اینكه «بام ۳۰۰» كاربردهایی برای استقرار در منطقه جغرافیایی داشته است، اظهار داشت: پایش محیط و برقراری ارتباط، همچون كاربردهای این بالون فضایی است و در شرایطی كه اضطرار آن زیاد نباشد، به كار گرفته خواهد شد اما ما در حادثه سیل امسال به علت آنكه نیازمند استفاده از بالون ارتباطی به صورت اضطراری بودیم، از بالون «بام ۵۰» كه محموله مخابراتی ۵۰ كیلوگرمی را حمل می كرد، استفاده كردیم.
صمیمی افزود: بالون «بام ۵۰» پاسخگوی نیاز اینترنت كاربران در منطقه پلدختر بود و ما موفق شدیم به صورت همزمان به ۸۰۰۰ كاربر سرویس اینترنت از راه این بالون بدهیم.
وی خاطرنشان كرد: حتی اگر محموله مخابراتی سبك تری روی این بالون نصب می شد، امكان نصب دوربین و پایش محیط هم از راه این بالون فراهم بود اما فعلاً با عنایت به كاربردهای اضطراری در پلدختر، پوشش اینترنت این منطقه را از راه بالون فضایی انجام دادیم.
رئیس پژوهشگاه فضایی ایران با اشاره به اینكه این بالون در ارتفاع ۱۰۰ متری در منطقه ای به شعاع ۱۰ كیلومتر، پوشش اینترنت را فراهم می آورد، تصریح كرد: ما در سطح شهر و در جاهای پرتردد، مودم هایی را نصب كردیم كه بالون به این مودم ها متصل شده و مردم از راه اتصال به مودم، موفق به دریافت وای فای مجانی شدند؛ در این سرویس، نیاز به استفاده از سیم كارت نبود.
صمیمی با اشاره به اینكه با استفاده از وای فای مجانی بالون مخابراتی، بیشتر از ۸۰۰۰ نفر به صورت همزمان سرویس اینترنت دریافت نمودند، اضافه كرد: گزارش میدانی نشان داده است كه استقبال از این سرویس خوب بوده و مشكلی از بابت برقراری ارتباط اینترنت برای مردم وجود ندارد.
وی اظهار داشت: در زمینه سرویس دهی با بالون اینترنت به مناطق سیل زده خوزستان، فعلاً دستوری صادر نشده است و در شرایطی كه وزارت ارتباطات و كمیته پدافند غیرعامل این وزارتخانه به ما دستور دهد، امكان استقرار بالون اینترنت با عنایت به امكانات موجود در منطقه خوزستان هم وجود دارد.

1398/01/27
16:57:25
5.0 / 5
4820
تگهای خبر: اینترنت , دوربین , سرویس , كاربر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۲
RahaTel
rahatel.ir - حقوق مادی و معنوی سایت رهاتل محفوظ است

رهاتل

مخابرات و ارتباطات