رهاتل
حاكمیت سایبری در خار ج از كشور -۷۸

چین طرفداری از سلبریتی ها را در فضای مجازی قانونمند می کند

چین طرفداری از سلبریتی ها را در فضای مجازی قانونمند می کند رهاتل: ناظر ارشد اینترنت در چین اقداماتی برای مقابله با فرهنگ طرفداری از سلبریتی ها در فضای آنلاین اعلام نموده است. این ناظر تصمیم دارد گروه های طرفداری از سلبریتی ها در فضای مجازی را قانونمند کند.


به گزارش رهاتل به نقل از رویترز، چین با آنچه فرهنگ پر هرج و مرج طرفدارای از سلبریتی ها می نامند مقابله می کند. در همین راستا بعد از چند جنجال در ارتباط با سلبریتی ها، پلت فرم های اینترنتی را از انتشار لیست محبوبیت سلبریتی ها منع و قوانینی را برای فروش کالاهایی تعیین می کند که برای طرفداران این افراد تولید و فروخته می شود. سازمان فضای مجازی چین (CAC) ضد انتشار هرگونه محتوای مخرب در گروه های طرفداری سلبریتی ها اقدام می کند و کانال های بحث و گفتگویی که با انتشار اخبار سلبریتی ها در جامعه مشکلاتی به وجود می آورند، را تعطیل می کند. همینطور پلت فرم های اینترنتی از این پس نمی توانند لیست سلبریتی ها و ستاره های پرطرفدار را منتشر کنند و گروه های طرفداری این افراد هم باید قانونمند شوند. علاوه بر آنچه گفته شد ناظر اینترنتی چین، برنامه های تلویزیونی را از دریافت هزینه از طرفداران برای رأی دهی آنلاین به بازیگر مورد علاقه شأن ممنوع کرده است. از طرفی از کاربران خواسته شده از خرید کالاهای در ارتباط با برند سلبریتی ها اجتناب کنند. سازمان فضای مجازی چین در اطلاعیه ای اعلام نمود: رگولاتورها باید احساس مسئولیت بیشتری کنند و امنیت سیاسی و ایدئولوژی در فضای آنلاین را حفظ کنند. این در شرایطی است که چین قوانین سختگیرانه ای در بخش های مختلف از بازی های کامپیوتری گرفته تا فیلم و موسیقی دارد. در این اواخر گروه های آنلاین طرفداری از سلبریتی ها به یک پدیده نوظهور در این کشور تبدیل گشته اند و به نوشته یکی از روزنامه های داخلی پیشبینی می شود درآمد حاصل از اقتصاد این فرهنگ نوظهور تا ۲۰۲۲ میلادی به ۱۴۰ میلیارد یوان (۲۱.۵۹ میلیارد دلار) برسد. البته تاثیر آن بر نوجوانان و کودکان و ایجاد اختلال در جامعه هم انتقاداتی را به دنبال داشته است. گروه های طرفداری سلبریتی هایی که با یکدیگر رقیب هستند در فضای آنلاین با یکدیگر جدال می کنند یا مبالغ هنگفتی برای رأی دادن به ستاره های محبوب شأن در مسابقه های تلویزیونی هزینه می کنند. بعنوان مثال هنگامیکه «کریس وو» (یک خواننده کانادایی چینی) به افترا آزار جنسی در پکن دستگیر شد، گروه های طرفداری اش برای دفاع از او به شبکه های اجتماعی هجوم آوردند. بعداً بیشتر این حساب های طرفداری و همینطور حساب های کاربری وی تعطیل شدند. از طرفی سرویس پخش آنلاین فیلم چین به نام iQiyi(معادل نتفلیکس در آمریکا) در اوایل سالجاری میلادی با انتقادات بسیار گسترده ای روبرو شد. در یکی از برنامه های استعدادیابی این سرویس، تماشاچیان برای رأی دادن به گروه های شرکت کننده در مسابقه باید محصولاتی که دارای کدهای رأی گیری خاص بودند را می خریدند. هفته گذشته این سرویس اعلام نمود از این پس مسابقه های استعداد یابی را پخش نمی نماید. از همین رو مقامات چینی بعد از چند جنجال بزرگ، سلبریتی های داخلی این کشور را هدف گرفتند.


منبع:

1400/06/06
22:40:52
5.0 / 5
175
تگهای خبر: آنلاین , اینترنت , سرویس , فروش
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۱
RahaTel
rahatel.ir - حقوق مادی و معنوی سایت رهاتل محفوظ است

رهاتل

مخابرات و ارتباطات