رهاتل
دبیر شورای راهبردی تهران هوشمند مطرح كرد؛

ارائه خدمات داده محور به كسب و كارهای استارت آپی

ارائه خدمات داده محور به كسب و كارهای استارت آپی دبیر شورای راهبردی تهران هوشمند از برنامه ریزی برای توسعه همكاری و ارائه خدمات داده محور به كسب و كارهای نوآور و دانش بنیان و استارت آپ ها آگاهی داد.


به گزارش رهاتل به نقل از سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران، محمد فرجود با اشاره به برنامه های تهران هوشمند در امتداد ارائه خدمات آنلاین شهرداری به کسب وکارها و شهروندان اظهار داشت: سال قبل بیشتر روی برنامه تهران هوشمند متمرکز بودیم که خوشبختانه این برنامه در کنگره جهانی شهر هوشمند بعنوان یکی از ۶ برنامه برتر برگزیده شد. همین طور توسعه سامانه «تهران من» نیز یکی از مهمترین برنامه های کاری ما بوده است. این سامانه بعنوان درگاه واحد و محور اصلی خدمات غیرحضوری و شهروندی توسعه می یابد و تا کنون بیش از ۳۰ سرویس در آن ارائه شده است. وی با اشاره به خدمات «تهران من» مثل خدمات خودرویی و ترافیکی، پارک حاشیه ای، عوارض، خلافی، قبوض و سایر خدمات شهری که کاربران و استفاده کنندگان زیادی دارد، درباره خدمات مربوط به شهرسازی و بارکدهای یکپارچه تاکسی های شهری اظهار داشت: مردم با ورود به سامانه تهران من به آدرس my.tehran.ir می توانند در کارتابل شهروندی خود آخرین وضعیت پرونده ملک خودرا مشاهده کرده و خیلی از مدارک را بدون مراجعه حضوری به شهرداری یا دفاتر خدمات الکترونیک از خانه مشاهده کنند. بدین سبب موفق شدیم خیلی از مراجعات را در این عرصه کاهش دهیم. از طرف دیگر شهروندان می توانند با بهره گیری از بارکدهای یکپارچه تاکسی، با اغلب اپلیکیشن های پرداخت کرایه که روی موبایل خود دارند، هزینه تاکسی را پرداخت کنند و نیازی به استفاده از پول خرد نیست. دبیر شورای راهبردی تهران هوشمند به همکاری شهرداری و کسب و کارهای نوآور و بخشنامه شهردار تهران درباب تسهیل کسب وکارهای نوین و پشتیبانی از زیست بوم نوآوری شهری اشاره نمود و اضافه کرد: ما برنامه ویژه ای برای توسعه همکاری با کسب و کارهای نوآور و دانش بنیان و استارت آپ ها داریم. یکی از این برنامه ها ارائه خدمات داده محور به کسب وکارها در سامانه api.tehran.ir است که سبب می شود این شرکتها با بهره گیری از این داده ها، خدمات ترکیبی و مورد استفاده شهروندان را ارایه کنند. در این سامانه حدود ۷۷ آدرس API وجود دارد. مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری تهران با تاکید بر لزوم پرداختن به موضوع شهرداری هوشمند و تحول دیجیتال اظهار داشت: در حوزه تبادلات سازمانی موفق شدیم خیلی از استعلامات میان شهرداری و سایر نهادها را غیرحضوری نماییم. مثلا استعلامات بانک ها درباب حریم مترو از این پس به صورت غیرحضوری ارائه می شود. در همین حال آمادگی خودرا برای همکاری با سایر دستگاه ها برای غیرحضوری شدن استعلامات در رابطه با شهرداری تهران اعلام می نماییم.

1399/09/04
15:30:55
5.0 / 5
606
تگهای خبر: آنلاین , اپل , خدمات , دانش
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۴
RahaTel
rahatel.ir - حقوق مادی و معنوی سایت رهاتل محفوظ است

رهاتل

مخابرات و ارتباطات