ایرانسل 14 ساله شد
مدیرعامل ایرانسل: ایرانسل، ثمره ی یك تصمیم درست در وقت مناسب می باشد
به گزارش رهاتل مراسم چهاردهمین سالروز راه اندازی شبكهی تلفن همراه ایرانسل، بامداد امروز سه شنبه 29 مهر ماه 1399، با ارائهی پنج خدمت جدید در حوزهی زندگی دیجیتال، برگزار گردید.
به گزارش رهاتل به نقل از مهر، در این مراسم که با حضور دکتر بیژن عباسی آرند، مدیرعامل و تعدادی از اعضای هیأت مدیره و مدیران ایرانسل، در سالن همایش های ساختمان مرکزی ایرانسل برگزار گردید. به علت شرایط کرونایی و ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی، ایرانسل به صورت آنلاین از راه اپلیکیشن تلویزیون اینترنتی لنز و هم سامانهی «دانا پلاس»، پذیرای خبرنگاران بود و شمار کمی از اصحاب رسانه نیز، از میان افرادی که متقاضی حضور در مراسم بودند و در قرعه کشی برگزیده شدند، در این مراسم حضور داشتند. در این مراسم، بالغ بر ۴۰ رسانه حضوری و بیشتر از ۸۰ رسانه به صورت آنلاین از راه پلت فرم داناپلاس، مشارکت کردند. مدیرعامل ایرانسل، در این مراسم، طی سخنانی با اشاره به سال های شروع به کار ایرانسل، تصریح کرد: ایرانسل برای ورود به بازار و گرفتن سهم بازار، رقابتی جدی با رقبایی سرسخت، با سابقه کار ۱۲ ساله داشت و خوشبختانه با تلاش همکاران من، در این زمان، ایرانسل به یک برند تأثیرگذار و رقیبی جدی برای سایر بازیگرانِ این عرصه تبدیل گشته است. وی با اشاره به سابقه ورود تلفن همراه به ایران و اینکه زمانی تلفن همراه بعنوان کالایی لوکس در کشور در نظر گرفته می شد، اظهار داشت: در مقطعی که ثبت نام سیمکارت، محلی برای جمع آوری نقدینگی بود، راه اندازی ایرانسل با حضور سرمایه گذار داخلی و خارجی و یک استراتژی بزرگ، سبب شد انحصار در این حوزه شکسته شده و زمینهی بروز و حضور فناوری های نوین در کشور فراهم گردد. عباسی آرند اظهار داشت: تجربه ایرانسل نشان داد، اگر اجازه دهیم بخش خصوصی وارد فعالیت ها شود، این امر انحصار را از بین برده و زمینهی ارائهی خدمات با کیفیت تر را فراهم می آورد. وی با اشاره به ۵۳.۵ میلیون مشترک ایرانسل، اضافه کرد: اگر بروز و حضور ایرانسل در وقت مناسب نبود و رقابتی در این ۱۴ سال شکل نمی گرفت، شاید امروز این شبکهی با کیفیت را ذیل شبکهی ملی اطلاعات نداشتیم و نمی توانستیم خدمات مناسبی را در روزهای سخت کرونایی که خیلی از خدمات بر بستر فضای مجازی عرضه می شود، عرضه نماییم. ایرانسل، ثمرهی یک تصمیم درست، در یک وقت مناسب می باشد.ارائه خدمات 5Gعباسی آرند در ادامه با قدردانی از سهامداران و اعضای هیأت مدیرهی ادوار مختلف ایرانسل و افرادی که طی سال های گذشته، در فعالیتهای این اپراتور نقش داشته اند و تعامل پرارزش وزارت ارتباطات و رگولاتوری، اظهار نمود: ایرانسل پرچم دار نسل جدید تلفن همراه در کشور است و همچنان در ارائهی خدمات جدید، این پیشتازی را حفظ نموده و با خدمات نسل پنج (5G) که بزودی در نقاط بیشتری از تهران، عرضه خواهد شد و توسعهی خدمات دیجیتال، فعالیتهای خویش را دنبال می کند. مدیرعامل ایرانسل در ادامه صحبت های خود با بیان این که فضای مجازی، امروز به یک واقعیت انکارناپذیر تبدیل گشته که تأثیری جدی بر زندگی مردم می گذارد، اظهار نمود: طبیعتاً ایرانسل هم بعنوان جزئی از این شبکه، برای توسعه زیرساخت های خود تلاشهای فراوانی داشته است. برهمین اساس، طبق آمارها، حالا بیشتر از ۵۳.۵ میلیون مشترک در حال استفاده از خدمات ایرانسل هستند.۴۰ میلیون مشترک دیتای ایرانسلوی تعداد مشترکان دیتای ایرانسل را بالغ بر ۴۰ میلیون نفر عنوان نمود و اظهار داشت: هم اکنون بیش ۳۹ میلیون نفر مشترک اینترنت همراه ایرانسل هستند و بیشتر از ۶۶۰ هزار نفر از خدمات اینترنت ثابت ایرانسل استفاده می نمایند. از نظر جمعیتی هم ۸۹ درصد جمعیت کشور، تحت پوشش این اپراتور قرار دارند. عباسی آرند در ادامه به نقش ایرانسل در اقتصاد دیجیتال پرداخت و اظهار داشت: از آغاز فعالیت ایرانسل تاکنون، حدود هشت میلیارد دلار سرمایه گذاری در این شرکت صورت گرفته و تا آخر سال گذشته، سهم این اپراتور در اقتصاد دیجیتال کشور، بالغ بر ۱۵ هزار میلیارد تومان بوده است و این عدد امسال به بین ۱۸ تا ۱۹ هزار میلیارد تومان می رسد. از طرفی، حدود ۷۰ هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم به واسطه فعالیت این اپراتور در کشور بوجود آمده و سهم درآمدی ما، برای دولت، تابحال حدود ۳۶ هزار میلیارد تومان و کل درآمدهای مستقیم و غیرمستقیم ما برای دولت، بیشتر از ۴۶ هزار میلیارد تومان بوده است. مدیرعامل ایرانسل در ادامهی صحبت های خود به سهم ایرانسل از ترافیک دیتا در سال های گذشته پرداخت و اظهار داشت: در این سال ها، سرانه دیتای همراه مشترکان ما ۴۰ برابر و رشد ترافیک دیتای همراه ۱۲۲۸ برابر شده است. او همینطور متذکر شد: حالا دسترسی به اینترنت 4G مطالبهی شهری و روستایی شده و در این حوزه، رشد بیشتر از ۱۴۰۰ برابری داشته ایم و بیشتر از ۱۱۰۰ شهر و دهستان بزرگ، حالا از خدمات نسل چهار ارتباطی استفاده می نمایند که در حدود ۹۰ درصد این موارد، نسل ۴.۵ هم در دسترس می باشد. مدیرعامل ایرانسل با اشاره به سیاست های چند سالهی اخیر دولت در بحث توسعهی ارتباطات روستایی و عدالت ارتباطی اظهار نمود: حدود ۱۱ میلیون نفر از جمعیت روستایی کشور تحت پوشش شبکهی پهن باند قرار گرفته اند که از این میان حدود هفت میلیون نفر به صورت مستقیم و در بقیه موارد، با استفاده از رومینگ ملی و روستایی و از راه سایر اپراتورها دسترسی بوجود آمده است. وی افزود: در چارچوب اجرای طرح USO، نصب بیشتر از ۴۰۰ سایت در نقاط روستایی برای سالجاری پیشبینی شده که از این میان، تابحال بیشتر از ۲۷۰ مورد به راه افتاده است. عباسی آرند همینطور تصریح کرد: علاوه بر این اقدامات در مناطق روستایی و کوهستانی کشور، پرداختن به نسل پنجم ارتباطی هم از برنامه های ما بوده که خوشبختانه زیرساخت های لازم برای دسترسی به این شبکه بوجود آمده است و بیشتر از ۱.۵ سال است که فعالیت برای گذر از LTE به نسل پنجم (5G) را آغاز کرده ایم. وی افزود: حالا هم در دو نقطه، یعنی ساختمان مرکزی ایرانسل و پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، خدمات 5G ایرانسل راه اندازی شده و بزودی در دو نقطه دیگر هم امکان دسترسی به شکل Hot Spot فراهم می شود که با عنایت به محدودیت گوشیهایی که امکان ارائهی خدمات نسل پنجم را دارند، نقاطی در شهرها به این شبکهی ارتباطی، تجهیز شود.
تلاش برای بهره گیری بهتر از اینترنت اشیامدیرعامل ایرانسل در ادامهی صحبت های خود با اشاره به تحریم ها و محدودیت هایی که در حوزهی تأمین تجهیزات وجود دارد، اظهار نمود: با این حال، تلاش می نماییم تجهیزات مدنظر را تأمین کنیم؛ چون که 5G تنها یک نسل جدید برای استفادهی مشترکان نیست بلکه یک زیست بوم از خدمات جدید است که در چارچوب آن می تواند خدمات مختلفی به جامعه و صنعت ارائه نمود. وی افزود: در تجربهی اینترنت اشیا، هنوز ظرفیت تجاری بخش، به شکل شایسته شکل نگرفته است. البته زیرساخت های این مورد در کشور فراهم شده و امید است با ورود نسل پنجم به کشور و همکاری صنایع، بتوانیم ظرف مدت چند سال آینده به معنای واقعی، شتاب و رشد اقتصاد دیجیتال را شاهد باشیم. عباسی آرند، همینطور به تلاشهای ایرانسل برای بومی سازی تجهیزات اشاره نمود و اظهار داشت: از ابتدا در این حوزه تلاشهای فراوانی داشتیم و الان هم بخشی از تجهیزات و دستگاه هایی که مقرر است در آینده مورد استفاده قرار گیرد، در کشور تولید شده و ما در حال تست آنها هستیم. برهمین اساس تلاش داریم با شرکت های دانش بنیان همکاری بیشتری داشته باشیم، البته کماکان برای حفظ کیفیت، از ظرفیت فروشندگان خارجی نیز، استفاده خواهیم کرد.تجاری سازی پنج سرویس دیجیتالدر این مراسم همینطور مهندس باقر صمدی، معاون دیجیتال ایرانسل به ارائهی توضیحاتی دربارهی پنج خدمت جدید دیجیتالِ این اپراتور، پرداخت و اظهار داشت: این خدمات بر مبنای دو استراتژی عرضه خدمت به مشترکان و توانمندسازی کسب و کارها عرضه شده است. وی در معرفی این پنج سرویس، به یلوهاب (Yellow Hub)، سامانهی خدمات API برای توانمندسازی کسب و کارها، سامانهی تبلیغات دیجیتال «یلو ادوایز (Yellow Adwise)»، سامانهی پایش هوشمند «یلو مانیتورینگ»، بستر توزیع محتوای «سه، دو، یک» و خدمات ذخیره سازی ابری «ابرتو» اشاره و اظهار نمود: با عنایت به شرایط فعلی باید از مدیرانی که فعالانه از توسعه این نوع دستاوردها حمایت می کنند، قدردانی نمود. علیرغم مشکلات موجود، این مسیر در ایرانسل ادامه خواهد یافت و در حوزه های جدید هم تلاش داریم، در آیندهی نزدیک، با ارائهی سرویسهای جدید، در راه توسعهی اقتصاد دیجیتال گام برداریم.
در انتهای این مراسم، با حضور دکتر بیژن عباسی آرند مدیرعامل و دکتر سعید عسکری مدیرکل روابط عمومی و ارتباطات سازمانی ایرانسل، بخش پرسش و پاسخ برگزار گردید و به پرسش های خبرنگاران حاضر در سالن و خبرنگارانی که از راه سامانهی داناپلاس به صورت آنلاین در مراسم شرکت کرده بودند، پاسخ داده شد.
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب