رهاتل

صفحه شبكه های اجتماعی داخلی وزیر ارتباطات

صفحه شبكه های اجتماعی داخلی وزیر ارتباطات رهاتل: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از حضور در شبكه های اجتماعی داخلی برای افزایش ارتباط با كاربران آگاهی داده است.



به گزارش رهاتل به نقل از ایسنا، محمدجواد آذری جهرمی در حاشیه بازدید از سومین لیگ بازی های رایانه ای در برج میلاد با اشاره به حضور فعالش در شبكه های اجتماعی خارجی اظهار كرد: ارتباط با كاربران از طریق شبكه های اجتماعی داخلی در حال انجام است. از روز گذشته در شبكه های سروش، بیسفون پلاد، كلوب و تبیان و در جهت حمایت از این شبكه های داخلی صفحه اجتماعی را باز كرده ایم و طبیعتا حضور فعالی در آنها خواهیم داشت و پاسخگوی سوالات و نظرات مردم خواهیم بود. امیدواریم در آینده اكثر این پاسخ ها در سرویس های داخلی صورت گیرد.
وی در پاسخ به اینكه آیا حضور در شبكه های اجتماعی داخلی به معنای محدود كردن شبكه های اجتماعی خارجی است، گفت: نگاه ما به شبكه ها نگاه حمایتی است. عضویت در این شبكه های اجتماعی محدودیت ندارد اما دور زدن فیلترینگ است كه ممنوعیت دارد. در حال حاضر ما به عنوان وزیر اجازه انجام خلاف قانون را نداریم. برخی از مسئولان با كسب اجازه از كارگروه فیلترینگ به شبكه ها دسترسی دارند.
مذاكره برای حل مشكل ماركت های جهانی ادامه دارد
وی با اشاره به لزوم حضور بازی های ایرانی در بازار جهانی و مسدود شدن نرم افزارهای ایرانی در ماركت ها بیان كرد: بازارهای جهانی در حال ایجاد برخی محدودیت ها هستند. البته بازی تنها در موبایل عرضه نمی شود بلكه در رایانه های شخصی و وب نیز حضور دارند كه ما مشكلی در این زمینه نداریم اما محدودیتی كه برای ما وجود دارد، در حوزه تبادلات مالی است كه شركت های خارجی در اپ استور و گوگل پلی برای ما ایجاد می كنند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: البته این مشكل باید به صورت كلی حل شود زیرا مانع توسعه كسب و كارهای ماست. اكنون نیز وزارت خارجه در حال پیگیری برای حل این موضوع است كه به محض اینكه به نتیجه برسد، اعلام می شود.
پیگیر تصویب كپی رایت در مجلس هستیموی با اشاره به موضوع كپی رایت و اهمیت آن اظهار كرد: قانون مالكیت معنوی ایران مربوط به سال ۱۳۴۸ است و در قانون تجارت در جمهوری اسلامی اضافاتی به آن قانون زده شده كه به صورت كامل نیازهای حمایتی كسب وكارهای نوپا، بازیها و ویدیوها را پوشش نمی دهد. ما در برنامه های خود در نظر داشتیم كه یك كارگروه حقوقی این مساله را بررسی كند.او خاطرنشان كرد: این كار اكنون آغاز شده است، برای بازتعریف در حوزه مالكیت فكری و معنوی و حریم خصوصی، به منظور صیانت از حقوق مردم در فضای مجازی. طبیعتا باید لایحه ای تنظیم شده و به دولت داده شود تا نهایتا در مجلس به تصویب برسد. این موضوع جزو حوزه های مهم است.وی با بیان اینكه اگر موضوع كپی رایت حل نشود، نمیتوان به رشد لازم و مطلوب رسید، افزود:ما زمانی در دنیا تولیدكننده نبودیم و شاید اگر كپی رایت را رعایت نمی كردیم اتفاقی نمی افتاد، اما امروز تولیدكننده و ملزم به رعایت این حوزه ها هستیم تا كسب وكارهای ما شكل بگیرند و رشد كنند.
لزوم بهبود خدمات رایگان بین المللیدر پاسخ به سوالی مبنی بر هماهنگی با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای ارتباط با سرورهای بازیهای خارجی بیان كرد: اینكه بازی مجوز داشته و یا اینكه دارای كیفیت مناسب باشد، دو موضوع است. اگر شركت خارجی بخواهد در كشور فعالیت مالی داشته باشد، باید مجوز بگیرد. اما وقتی خدمات رایگان می دهد، ما ملزم هستیم خدمات را برای مردم بهبود بدهیم. در ارتباط با بهبود كیفیت سرویس ها نیاز به هماهنگی نیست اما اگر شركت خارجی بخواهد در ایران فعالیت كند، باید با وزارت ارشاد هماهنگی داشته باشد.جهرمی با اشاره به پرداخت وام وجوه اداره شده به بازیهای رایانه ای اظهار كرد: یكی از حوزه های مورد توجه جوانان و یكی از صنایع سودآور در كسب و كارهای نوپا. موضوع بازی است و مورد حمایت قرار می گیرد. سال گذشته ۱۰ میلیارد تومان وام در قالب وامهای كم بهره به شركت هایی بازی ساز پرداخت شده و ما پیشرفت خوبی داشتیم. با سیاست های وزارت ارشاد نیز آمادگی داریم به تسهیل حوزه كمك شود و ما نیز بازی بین المللی داشته باشیم.او همچنین به انتقال سرورهای بازیها به ایران اشاره كرد و افزود: لیستی تهیه شده كه آن را با وزارت ارشاد هماهنگ می كنیم. اگر این بازیها رایگان باشند، منعی برایشان نیست و قرار دادن یك نود در ایران برای اینكه فاصله شان كاهش یابد و كاربرها بتوانند كیفیت بهتری را تجربه كنند، از موضوعات مطرح شده است و برخی از بازیها هم تایید كردند كه این كار را انجام دهند. البته وزارت ارشاد نسبت به برخی بازی ها ملاحظاتی دارد كه با توجه به درخواست مردم، می گوییم به جای بستن آنها، باید مذاكره كرد تا پارامترهای فرهنگی ما را رعایت كنند.وزیر ارتباطات با تاكید بر اهمیت حمایت از بازیهای رایانه ای خاطرنشان كرد: بازی های رایانه ای جزو پنج حوزه پرطرفدار در فضای مجازی هستند. انتقال مفاهیم، فرهنگ سازی و تربیت از طریق بازیها، از موضوعاتی است كه امروز در دنیا رایج است. بازی یكی از محورهای سرویس های شبكه ملی اطلاعات است، با توجه به اینكه اوقات فراغت جوانان را پر می كند، اهمیت زیاد دارد به همین دلیل نگاه ویژه ای به آن داریم، با وزارت ارشاد و معاونت علمی ریاست جمهوری نیز هماهنگی خواهیم داشت و احتمالا به زودی یك كمیته مشترك برای ساماندهی این فضا، بهبود كیفیت بازی های خارجی و تقویت بازی های داخلی خواهیم داشت.همچنین جهرمی در مراسم فینال سومین لیگ بازی های رایانه ای، با تاكید بر اهمیت بازی های رایانه ای گفت: باید برای حوزه ای كه مردم به آن توجه می كنند تسهیلاتی فراهم و برنامه ریزی مناسبی انجام شود كه در اوقات فراغت به آن بپردازند. ما خوشحال می شویم یك بازی داشته باشیم كه مردم سطح دنیا به آن مشغول شوند، البته بازی های خارجی هم برای جوانان معنی ندارد.وی در پاسخ به نحوه حمایت از بازی های رایانه ای اظهار كرد: وزارت ارتباطات اسپانسر مالی بازی های نیست اما ما به بنیاد ملی بازی های رایانه ای كمك می كنیم این نیاز را فراهم كند. همچنین به سرویس های لایه بالایی كه مورد نیاز كاربر است توجه می كنیم. در حال حاضر استاندارد بین المللی تاخیر بازی های آنلاین ۱۰۰ میلی ثانیه است اما با توجه به فاصله كاربرهای ایرانی با سرورها ما ۴۰۰ میلی ثانیه تاخیر داریم كه این مشكل باید حل شود.
 

1396/06/22
21:27:19
5.0 / 5
5631
تگهای خبر: ارتباطات و فناوری اطلاعات , فضای مجازی , شبكه اجتماعی , وزارت ارتباطات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۳
RahaTel
rahatel.ir - حقوق مادی و معنوی سایت رهاتل محفوظ است

رهاتل

مخابرات و ارتباطات