رهاتل
هشدار:

شما باید تبلیغات الزامی را ببینید

شما باید تبلیغات الزامی را ببینید به گزارش رهاتل، تصور کنید هر بار که گوشی خویش را روشن می کنید، با انبوهی از تبلیغات ناخواسته روبرو شوید. این کابوس دیجیتال حالا به حقیقت پیوسته و بعضی از گوشیهای هوشمند، صفحه قفل شما را به بستری برای نمایش آگهی ها تبدیل نموده اند. این پدیده جدید، نه تنها آرامش بصری شما را مختل می کند، بلکه نگرانی های جدی در رابطه با آینده حریم خصوصی و تجربه کاربری در دنیای فناوری را به وجود آورده است. آیا شما آماده اید با این تغییر بزرگ روبرو شوید؟


تینا مزدکی_وقتی برای خرید محصولی پول می دهید، مخصوصاً اگر مثل گوشی هوشمند گران باشد، به طور معمول انتظار ندارید که تبلیغات هم در آن ببینید. اما این اتفاق حالا در تعدادی از گوشیها شروع شده و به نظر می آید فقط زمان لازم است تا برندهای بیشتری همین کار را بکنند. قبل از این، گوشیهای موتورولا با قابلیت «Glance» بر روی صفحه قفل عرضه شده اند که علاوه بر اخبار و وضعیت آب و هوا، تبلیغات را هم نمایش می دادند. حالا، شرکت Nothing هم با معرفی سیستمی به نام «Lock Glimpse»، تبلیغات صفحه قفل را به گوشیهای خود اضافه کرده که نگاهی متفاوت و عجیب تر دارد.
Lock Glimpse در مقایسه با Glance، کمتر مزاحمت بوجود می آورد. این توانایی، تصاویر پس زمینه چرخشی را بر روی صفحه قفل نمایش می دهد و هیچ آگهی یا محتوای دیگری بصورت مستقیم در آن گنجانده نشده است. با این وجود، این تصاویر دارای لینکی به محتوای در رابطه با همان تصویر پس زمینه هستند.
محتوای نامرتبط و ماهیت تبلیغاتی با کلیک بر روی این لینک ها، کاربران به مقالاتی هدایت می شوند که حاوی تبلیغات هستند. طبق گزارش وب سایت ۹to۵Google، این مقالات اغلب شامل «دستور پخت غذا، پروژه های دستی تصادفی یا اطلاعات نامرتبط و بدون منبع معتبر» هستند. ۹to۵Google ضمن اشاره به بی فایده بودن این محتواها، بر این باور است که این مطالب احیانا توسط هوش مصنوعی تولید شده و صرفا برای اتلاف وقت کاربران و مشاهده تبلیغات طراحی شده اند.
شرکت Nothing در جواب این انتقادات، در یک پست اجتماعی اعلام نموده است که Lock Glimpse بروزرسانی های بموقع و محتوای مفید را بمنظور بهبود تجربه کاربری، نه حواس پرتی، عرضه خواهد کرد. این اظهارات به نظر می آید با ماهیت فعلی عملکرد این توانایی در تضاد باشد.

نکته مثبت آنست که قابلیت Lock Glimpse تا حالا تنها به سری Nothing Phone ۳a محدود شده و برای دستگاه های رده بالای این شرکت ارائه نشده است. همچنین، کاربران امکان غیرفعال کردن این توانایی را دارند و به جز در مورد Nothing Phone ۳a Lite، این خصوصیت بصورت پیش فرض غیرفعال است.
با این حال، تصور این که این توانایی مورد استقبال عمومی قرار گیرد دشوار است. رویکرد Nothing در عرضه محتوای کمتر معنادار هم جای سؤال دارد. با عنایت به این که هم Nothing و هم موتورولا حالا به نحوی تبلیغات را در صفحه قفل نمایش می دهند و نفوذ آگهی ها به سایر محصولات فناوری، همچون یخچال های هوشمند سامسونگ، هم مشاهده شده است، به نظر می آید ممکنست فقط مساله زمان باشد تا این پدیده به یک رویه رایج یا حتی پیش فرض تبدیل گردد. امید است که واکنش های منفی به این رویکرد های تبلیغاتی اخیر، شرکتها را ملزم به بازبینی در سیاستهای خود کند.
منبع: techradar


منبع:

1404/08/11
11:37:27
5.0 / 5
14
تگهای خبر: دستگاه , دیجیتال , سامسونگ , سایت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان رهاتل در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب رهاتل
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۲
پربیننده ترین ها

پربحث ترین ها

جدیدترین ها

RahaTel
rahatel.ir - حقوق مادی و معنوی سایت رهاتل محفوظ است

رهاتل

مخابرات و ارتباطات

رهاتل: نبض تپنده دنیای ارتباطات و فناوری از دنیای موبایل و اینترنت گرفته تا آخرین دستاوردها در عرصه مخابرات