رهاتل

درباره بسته های پستی كه صدمه دیده به مقصد می رسند

درباره بسته های پستی كه صدمه دیده به مقصد می رسند به گزارش رهاتل این روزها با عنایت به افزایش خریدها و سفارشهای اینترنتی به خاطر محدودیتهای ناشی از کرونا، شمار مشتریانی که مرسوله پستی شان صدمه دیده افزایش پیدا کرده است؛ پیگیری از شرکت پست به این نتیجه رسید که این افراد می توانند با رفتن به سامانه های پستی، شکایت و درخواست جبران خسارت کنند.


به گزارش رهاتل به نقل از ایسنا، مرسوله پستی شامل پاکت و بسته می شود؛ در گذشته که افراد به هم نامه می نوشتند، ترافیک نامه خیلی بیشتر از بسته و امانات بود که بعنوان هدیه و سوغات می فرستادند. اما در سالهای گذشته اتفاقی که در کل دنیا هم افتاده این است که حجم پست نامه کمتر شده و بسته و امانت در حال افزایش می باشد.
از طرفی، در یک سال قبل و با شیوع ویروس کرونا، شاهد افزایش مرسولات پستی بوده ایم و از آنجایی که حجم خرید اینترنتی مردم بالا رفته، مراکز پست استان با حجم زیادی از مرسولات برای توزیع مواجه گشتند و فعالیت شان چند برابر شده و بار مضاعفی به دوش کارکنان پست گذاشته است.
شرکت ملی پست ایران بر مبنای تعهدات سرویسهای مختلف پستی موظف به ارسال و توزیع دقیق و بموقع مرسولات پستی است. به صورتی که مرسولات به مقصد داخل کشور به صورت متوسط در ۲۴ ساعت ارسال و توزیع می شوند و در شرایط ویژه ای مانند عدم حضور گیرنده در محل، این زمان به حداقل ۴۸ الی ۷۲ ساعت افزایش می یابد.
با این حال، در شرایطی که مرسولات پستی در حال افزایش می باشد، بارها اتفاق افتاده که مشتری بسته ای دریافت کرده، گرفتار شکستی و پارگی شده و یا صدمه دیده است، در حالیکه در صورت اعتراض مشتری، امکان دارد با این جواب مواجه شود که حامل بسته، مسوولیتی در برابر صدمه ای که به بسته وارد شده، ندارد.
در این راستا، محمد اخلاقی -مدیرکل کیفیت و پاسخگویی به مشتریان شرکت ملی پست- توضیح داد: برای شکایت های مشتریان سامانه هایی وجود دارد. یکی از مهم ترین درگاه ها برای ثبت شکایت، سامانه eop.post.ir است که مشتری رجوع و ثبت شکایت می کند و اگر محق باشد و مبلغ شکایت کمتر از مبلغ ۱۰۰ هزار تومان باشد، شماره شبا گرفته شده و جبران خسارت انجام می شود.
او همینطور تصریح کرد: اگر مبلغ شکایت بیشتر از ۱۰۰ هزار تومان باشد، شخص باید به نزدیک ترین واحد پستی رجوع کند و با ثبت شکایت و انجام فرآیندی که حدود یک روز طول می کشد، اگر احراز شود که بسته شکسته یا متلاشی و گرفتار صدمه شده، ظرف ۴۸ ساعت شکایت جبران می شود. رسیدگی به این شکایات به صورت مستمر انجام می شود و پارسال مبلغ بالایی برای جبران خسارات پرداخت کرده و تلاش کردیم ورضایت مشتری را جلب نماییم.




منبع:

1400/03/13
11:27:58
5.0 / 5
285
تگهای خبر: اینترنت , سرویس , كیفیت , مشتری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۳
RahaTel
rahatel.ir - حقوق مادی و معنوی سایت رهاتل محفوظ است

رهاتل

مخابرات و ارتباطات