3 و چهار دهم برابر شدن ارزش معاملات الكترونیكی با شیوع ویروس كرونا
رهاتل: بگفته رئیس مركز توسعه تجارت الكترونیكی، شیوع ویروس كرونا در اسفندماه گذشته سبب 3.4 برابر شدن ارزش معاملات الكترونیكی در مقایسه با اسفندماه 1397 شده است.
به گزارش رهاتل به نقل از ایسنا، در زمان شیوع کرونا، فرصتی برای توسعه کارهای الکترونیکی به وجود آمد. بهبود زیرساخت ها، افزایش خدمات غیرحضوری و آشنایی مردم با این فضا در ماه های گذشته با سرعت بالایی شکل گرفت و حتی زمینه ساز تحولاتی بزرگ شد.
متوسط مبلغ هر خرید الکترونیکی ۲۷۹ هزار تومان است و این متوسط خرید افزایش ۴۹ درصدی در سال قبل نسبت به سال پیش از آن داشته است. تعداد وب سایت های تجارت الکترونیکی در سال قبل ۳۰۰ هزار عدد بوده که رشد ۱۱ درصدی نسبت به سال ۹۷ داشته است.
در این راستا به نقل از فدراسیون فاوا، علی رهبری -رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی- از رشد ۳۶ درصدی معاملات تجارت الکترونیکی در سال ۱۳۹۸ نسبت به سال ۱۳۹۷ آگاهی داد و اظهار داشت: تعداد معاملات تجارت الکترونیکی در سال ۱۳۹۸ به ۱.۵ میلیارد عدد رسید.
رهبری با بیان اینکه ۲۱ درصد از وب سایت های تجارت الکترونیکی در سال قبل دارای ای نماد بوده اند، اظهار داشت: در این عرصه رشد ۱۷ درصدی را در سال ۱۳۹۸ نسبت به سال ۱۳۹۷ شاهد بودیم که سهم شاغلان تجارت الکترونیکی از کل شاغلان ۱۱ درصد در سال ۱۳۹۸ است و این میزان رشد ۸۳ درصدی را نسبت به سال ۱۳۹۷ داشته و حدود ۵۰ درصد از صاحبان کسب وکارهای الکترونیکی در گروه سنی بین ۳۰ تا ۴۰ سال قرار دارند.
۳.۴ برابر شدن ارزش معاملات الکترونیکی در اسفند ۱۳۹۸ در مقایسه با اسفند ۱۳۹۷
بعضی از آمار ارائه شده در این گزارش حاکی از آنست که معاملات تجارت الکترونیکی در سال ۱۳۹۸ نسبت به سال ۱۳۹۷ رشد ۳۶ درصدی داشته است، تعداد معاملات تجارت الکترونیکی در سال ۱۳۹۸ به ۱.۵ میلیارد عدد رسید، وب سایت های تجارت الکترونیکی ۳۰۰ هزار بوده که رشدی ۱۱ درصدی دارد، ۲۱ درصد از وب سایت های تجارت الکترونیکی در سال ۱۳۹۸ دارای ای نماد بوده اند.
سهم شاغلان تجارت الکترونیکی از کل شاغلان ۱۱ درصد در سال ۱۳۹۸ است، بانوان سهم ۱۵ درصدی از صاحبان کسب وکارهای الکترونیکی را به خود اختصاص داده اند، همین طور شیوع ویروس کرونا در اسفندماه گذشته سبب ۳.۴ برابر شدن ارزش معاملات الکترونیکی در مقایسه با اسفندماه ۱۳۹۷ شده است.
بگفته رهبری، رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، بانوان سهم ۱۵ درصدی از صاحبان کسب وکارهای الکترونیکی را به خود اختصاص دادند. محدودیت های ناشی از شیوع ویروس کرونا سبب تمایل دوچندان مردم به خرید غیرحضوری شده و تجارت الکترونیکی را یک ضرورت برای کاهش آثار منفی کرونا و یک فرصت برای کاهش تبعات اقتصادی آن تبدیل نموده است.
منبع: رهاتل
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب