به گزارش رهاتل به نقل از مهر، مجید حقی معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری اظهار داشت: با توسعه امكانات سامانه پیامكی ۱۹۵ و فراهم شدن امكان ثبت شكایت از پیامك های انبوه ارسالی از تلفن ثابت و سرشماره های تبلیغاتی، تابحال ۲۲۱ هزار و ۷۵۵ شكایت، در سامانه ۱۹۵، ثبت شده است. وی اضافه كرد: از تعداد شكایت های پیامكی ارسالی، ۹۵ هزار و ۵۷۹ شكایت با قالب درست ارسال شده كه از این تعداد ۹۰ هزار شكایت به خطوط تلفن همراه شخصی، هزار و ۶۷۶ شكایت به خطوط تلفن ثابت و ۳ هزار و ۴۴۵ شكایت به سرشماره های تبلیغاتی مربوط می گردد. معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی درباره نتایج بررسی شكایت های ثبت شده اظهار داشت: شكایت های ثبت شده در سامانه ۱۹۵ از جانب ۳۶ هزار و ۶۴۸ شاكی اعلام شده كه بعد از بررسی، حدود دو هزار و ۹۷۸ خطی كه پیامك انبوه مزاحم از آنها ارسال می شده، مسدود شده است. حقی درباره قالب درست ارسال شكایت از پیامك های انبوه به سامانه ۱۹۵ اظهار نمود: مشتركان می توانند شماره ارسال كننده پیامك را برای شماره های تلفن ثابت به همراه كد مانند ********۰۲۱ و *******۰۲۶ و برای سرشماره های تبلیغاتی به شكل ***۱۰۰۰، ***۲۰۰۰، ***۳۰۰۰ و ***۵۰۰۰ و برای شماره های تلفن همراه شخصی به شكل *********۰۹ برای سامانه ۱۹۵ ارسال نمایند.