رهاتل

کالیفرنیا از فروشگاه اینترنتی آمازون شکایت کرد

کالیفرنیا از فروشگاه اینترنتی آمازون شکایت کرد رهاتل: کالیفرنیا از فروشگاه اینترنتی آمازون به سبب وادار کردن فروشندگان برای موافقت با سیاستهایی که قیمتها را به شکل مصنوعی برای مصرف کنندگان بالا نگه می دارد، شکایت نمود.



به گزارش رهاتل به نقل از ایسنا، راب بونتا، دادستان کل ایالت کالیفرنیا، روز چهارشنبه اعلام نمود این شکایت ضد انحصارطلبی، توافقنامه های فروشندگان آمازون را هدف می گیرد که عرضه قیمتهای پایینتر در سایتهای دیگر را برای فروشندگان ممنوع کرده و جریمه سنگینی را در صورت چنین اقدامی، برای آنها اعمال می کند. این توافقنامه ها، مانع رقابت فروشندگان آنلاین دیگر شده و در نتیجه هزینه ها را برای فروشندگان بالا برده و قیمتها برای مصرف کنندگان را در سطح بالاتری حفظ می نماید.

این شکایت سه سال بعد از انتشار گزارشی اعلام می شود که بلومبرگ در آن، به بررسی سیاستهای قیمت گذاری آمازون و وادار کردن فروشندگان به افزایش قیمتهایشان در سایتهای رقیب مانند والمارت، پرداخته بود. بر اساس گزارش بلومبرگ، اگر فروشندگان قیمتهای پایینتری را در سایتهای دیگر عرضه کنند، آمازون محصولات آنها را در نتایج جست و جوی خود، محو می کند.

در شکایت دادستان کل کالیفرنیا هم بر این نکته تاکید شده که اگر فروشندگان در فروشگاههای رقیب مانند والمارت، تارگت، eBay و در برخی از موارد وب سایتهای خودشان، قیمت پایینتری پیشنهاد کنند، موقعیت ضعیفتری در فروشگاه آمازون پیدا کرده یا حتی از این سایت حذف می شوند.

نخستین بار نیست که سیاست آمازون زیر ذره بین رفته است. شکایت کالیفرنیا، مشابه شکایتی است که سال قبل از طرف کارل راسین، دادستان کل واشنگتن دی سی تنظیم شد. قاضی سال قبل این شکایت را رد کرد اما راسین تلاش می کند این شکایت را در تجدیدنظر، احیا کند. وزارت دادگستری آمریکا در پشتیبانی از درخواست راسین، سفارش ای ارائه و اعلام نموده که قاضی که این شکایت را رد کرده، قانون ضد انحصارطلبی را بطور غلط به کار برده است.

آمازون در واکنش به تحقیقات دادستان کل ایالت واشنگتن درباره ی تبانی قیمت، در ژانویه قبول کرد ۲.۲۵ میلیون دلار جریمه پرداخت کند و برنامه ای را تعطیل کند که تحت آن، بجای رقابت با فروشندگان شخص ثالث، با آنها درمورد قیمت گذاری توافق کرد. در اقدامی جداگانه، گروهی از مشتریان آمازون در ژوییه یک شکایت گروهی مقابل این شرکت در دادگاه فدرال سیاتل تنظیم و آمازون را متهم کردند با توافق با فروشندگان که حداقل سود آمازون را تضمین می نماید، قوانین ضد انحصارطلبی را نقض کرده است.

کمیسیون تجارت فدرال آمریکا که دو وظیفه مقابله با انحصارطلبی و پشتیبانی از مصرف کنندگان را برعهده دارد، سرگرم تحقیقات از آمازون در حوزه های مختلف است. تحقیقات از کسب وکار خرده فروشی آمازون در سال ۲۰۱۹ در دولت ترامپ شروع شد و در دوره ریاست لینا خان در این کمیسیون، گسترش پیدا کرده و شامل خدمات رایانش ابری و کارهای ادغام و خرید شده است.

آمازون در اوت، کمیسیون تجارت فدرال را متهم کرد جف بزوس، بنیانگذار این شرکت و اندی جاسی، مدیرعامل آنرا با انبوهی از درخواستهای اطلاعات، اذیت می کند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، دادستان کل کالیفرنیا در شکایتش، به نفوذ بازار آمازون در این ایالت اشاره و ۱۶۰ میلیون عضو سرویس پرایم آمازون را پرسودترین پایگاه مشتریان آنلاین خواند.




1401/06/25
10:29:35
5.0 / 5
194
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۴
RahaTel
rahatel.ir - حقوق مادی و معنوی سایت رهاتل محفوظ است

رهاتل

مخابرات و ارتباطات