رهاتل

زمان اتصال پیام رسان ها به یکدیگر

زمان اتصال پیام رسان ها به یکدیگر به گزارش رهاتل، وزیر ارتباطات با اعتقاد به این که تعدد پیام رسان های داخلی هم فرصت است و هم تهدید و تهدیدش اینست که همه مردم نمی توانند در همه آنها حضور داشته که بتوانند با همه ارتباط داشته باشند، اظهار داشت که برای حل این مشکل کار ویژه ای در حال انجام می باشد که در تلاشیم تا همه پیام رسان ها تا دهه فجر یا نهایت تا آخر سال به هم متصل شوند.


به گزارش رهاتل به نقل از ایسنا، پنجره ملی خدمات دولت هوشمند عرضه دهنده خدمات دولتی بصورت یکپارچه، سریع و آسان به عموم مردم است که حالا در راه آماده سازی و بهره برداری قرار دارد.
دستورالعمل اجرایی اتصال دستگاه های اجرایی به "پنجره واحد خدمات هوشمند دولت" شامل اولویت ها، اصول حاکم و ضوابط ساماندهی با همکاری دبیرخانه شورای اجرایی فناوری اطلاعات و سازمان اداری و استخدامی کشور تهیه و طبق قانون برای تصویب نهایی به شورای اجرایی فناوری اطلاعات ارائه شد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اولویت اتصال و راه اندازی این پنجره را با دستگاه های دولتی دانسته و گفته بود وزارتخانه های مختلف و سازمان های ذیل این دستگاهها باید در گام نخست، پنجره واحد خویش را راه اندازی کنند. بر این اساس بمنظور تحقق دولت یکپارچه هوشمند در لایحه بودجه ۱۴۰۱ به پیشنهاد وزارت ارتباطات، اقداماتی برای اجرایی شدن این مساله پیشنهاد شد که با مساعدت مجلس تبدیل به قانون شد.
طبق «بند و تبصره هفت قانون بودجه» تمام دستگاه های اجرایی و نهادهای عمومی مکلف شده اند تا پایان شهریورماه سال جاری به راه اندازی پنجره واحد خدمات هوشمند خود اقدام نمایند و حداقل ۳۰ درصد از خدمات پرکاربرد خویش را بصورت کاملا غیرحضوری و برخط به مردم عرضه کنند.
در همین رابطه، عیسی زارع پور- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- با حضور در یک برنامه تلویزیونی با اشاره به تنوع ماموریت های این وزارتخانه در زمینه های گسترش زیرساخت های ارتباطی، اقتصاد دیجیتال، دولت هوشمند، صنعت فضایی و پست و پست بانک، اظهار داشت: راه اندازی پنجره ملی خدمات دولت هوشمند مقدمه ایست برای هوشمندسازی عرضه خدمات که سال جاری انجام گرفت و تا هم اکنون بیشتر از ۹۰ درصد دستگاهها به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند متصل شده اند و مابقی هم تا پایان دیماه سال جاری متصل می شوند.
وی با اعلان اینکه با هوشمندسازی، خدمات بصورت هوشمند و بدون ارسال مدارک و رجوع حضوری و حتی بدون عرضه درخواست از جانب مردم قابلیت عرضه دارد، اضافه کرد: مثلاً هنگامی که فرزندی متولد می شود اگر هوشمندسازی انجام شده باشد، این امکان وجود دارد که بدون نیاز به رجوع والدین به دستگاهها و عرضه درخواست، شناسنامه صادر و ارسال شود تا بدین ترتیب زندگی مردم سهل تر شود.
زارع پور با اشاره به این که پنجره ملی خدمات دولت هوشمند با همکاری سازمان امور اداری و استخدامی کشور به راه افتاده است، اشاره کرد: سال جاری هر دستگاهی باید حداقل یک خدمتش را هوشمند کند و این فرایندی است که در نهایت منجر به چابکی دولت می شود.
وزیر ارتباطات با اعلان اینکه در رسانه های اجتماعی ظرفیت های بسیار خوبی به وجود آمده که جای تشکر دارد، اظهار داشت: در روزهای اخیر با محدودیت ناخواسته که بر اثر تصمیم نهادهای رجوع امنیتی بوده، مواجه شدیم و می توانستیم کاری نداشته باشم و مثل سال ۱۳۹۷ که مردم هنگام فیلترینگ تلگرام به پلت فرم های داخلی رجوع کردند و پاسخ نگرفتند، رفتار نماییم. اما همه همکارانم تمام قد در کنار پلت فرم های ایرانی ایستادند و کمک کردند تا کار مردم زمین نماند و کسب وکارها در پلت فرم های داخلی به فعالیت خود ادامه دهند.
وی با تأکید بر این که نیاز مردم را باید برطرف می کردیم، اضافه کرد: در این سه ماه با تلاش شبانه روزی اجازه ندادیم مشکلی داشته باشند بطوریکه خودم شخصا پیگیر رفع مشکلات و عرضه زیرساخت مناسب برای فعالیت پلت فرم های داخلی بودم و یک روز در بین برای پیگیری و رفع مشکلات حتی در روزهای تعطیل جلسه می گذاشتم.
زارع پور با اشاره به این که تعدد پیامرسان های داخلی هم فرصت است و هم تهدید، اظهار داشت: تنوع پیامرسان ها فرصت است چون هرکسی حق انتخاب دارد. تهدیدش این است که همه مردم نمی توانند در همه آنها حضور داشته که بتوانند با همه ارتباط داشته باشند.
وزیر ارتباطات از برنامه این وزارتخانه برای حل این مشکل آگاهی داد و اظهار داشت: برای حل این مشکل کار ویژه ای در حال انجام می باشد که در تلاشیم تا ان شاءالله همه پیامرسان ها تا دهه فجر یا نهایت تا آخر سال به هم متصل شوند.
طبق اعلام وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، وی با رد این ذهنیت که با تحقق شبکه ملی اطلاعات، اینترنت قطع می شود، اظهار داشت: شبکه ملی اطلاعات یک شبکه پرسرعت و با کیفیت در گستره جمهوری اسلامی ایران است که بر بستر آن خدمات با کیفیت عرضه می شود و اینترنت هم یکی از خدماتی است که بر این بستر به مردم عرضه می شود.
زارع پور اضافه کرد: هرچه سرعت این شبکه بیشتر و کیفیت آن بالاتر باشد، اینترنت با سرعت و کیفیت بیشتری به مردم عرضه می شود.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همینطور با اشاره به گزارش اخیر سایت اسپید تست در مورد وضعیت سرعت اینترنت در ایران اشاره کرد: برمبنای همین گزارش، باآنکه سرعت اینترنت موبایل دو پله نسبت به ماه گذشته کاهش داشته است اما نسبت به یک سال قبل سرعت اینترنت همراه در ایران نسبت به کشورهای دیگر ۳۴ پله بهبود پیدا کرده است.
وی به مخاطرات استفاده از فیلترشکن و نقش آن در ایجاد اختلال و کاهش سرعت اشاره نمود و تشریح کرد: قسمتی از تجربه کاربری نامناسب هموطنان در استفاده از اینترنت مربوط به روشن بودن فیلترشکنها است که سبب کاهش سرعت و حتی ایجاد اختلال در استفاده از خدمات داخلی می شود.
زارع پور در آخر به برنامه این وزارتخانه برای افزایش سرعت و کیفیت شبکه ارتباطی کشور اشاره نمود و طرح «فیبرنوری منازل و کسب و کارها» و راه اندازی قطب های مرکز داده در کشور را همچون این طرح ها دانست که درحال اجراست.




منبع:

1401/10/04
11:14:56
5.0 / 5
458
تگهای خبر: ارتباطات و فناوری اطلاعات , اینترنت , تلگرام , خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۱
RahaTel
rahatel.ir - حقوق مادی و معنوی سایت رهاتل محفوظ است

رهاتل

مخابرات و ارتباطات