رهاتل

چگونه از دریافت پیامك های بانكی انصراف دهیم؟

چگونه از دریافت پیامك های بانكی انصراف دهیم؟ به گزارش رهاتل برخی بانك ها مبادرت به كسر هزینه سالانه ارسال پیامك تراكنش های بانكی از حساب مشتریان خود كرده اند كه دبیر كانون بانك ها و موسسات اعتباری خصوصی تصریح كرد: مردم می توانند از راه اینترنت بانك یا رفتن به شعبه از دریافت این خدمت بانكی انصراف دهند.


به گزارش رهاتل به نقل از ایسنا، بانك ها خدمات مختلفی را به مشتریان خود عرضه می دهند كه برای هر كدام از این خدمات، هزینه ای متناسب با آن و بعد از تعیین بانك مركزی از مشتریان دریافت می كنند.
یكی از خدماتی كه بانك ها به مشتریان خود می دهند و اغلب مشتریان نظام بانكی از آن استفاده می نمایند، ارسال پیامك تراكنش های مالی افراد است كه برای هر كدام از كارت های بانكی می توان این خدمت را فعال كرد.
هم اكنون، هزینه سالانه ارسال این پیامك ها برای مشتریان، ۱۲ هزار تومان است كه این هزینه ابتدای هر سال از حساب مشتریان بانكی كسر می شود و در صورتیكه فردی تمایل به تمدید این خدمت را نداشته باشد، می تواند از آن انصراف دهد.
در همین راستا، برخی بانك ها در اولین ماه سالجاری این مبلغ را به صورت خودكار از حساب مشتریان خود كسر كرده و به آنها اعلام نموده اند كه برای انصراف از این خدمت، به بانك مراجعه نموده و انصراف خویش را اعلام كنند.
با عنایت به شیوع كرونا در ایران و اینكه شعب بانكی یكی از مكان های عمومی خطرناك در زمینه انتقال ویروس كروناست، مهم می باشد كه رفتن به شعب بانكی به حداقل برسد و در همین خصوص بعضی از مشتریان بانكی نسبت به این مورد كه باید به بانك رجوع كنند، ابراز نارضایتی كرده اند.
در اینباره محمدرضا جمشیدی - دبیر كانون بانك ها و موسسات اعتباری خصوصی - درباره كسر هزینه سالانه تراكنش های بانكی از حساب های مشتریان به صورت خودكار، اظهار داشت: این هزینه پیش از این هم به صورت خودكار از حساب مشتریان كسر می شد و اگر فردی تمایل به این سیستم پیامكی بانكی ندارد، می تواند با اطلاع به بانك، آنرا لغو كند.
وی تصریح كرد: برای اطلاع لغو پیامك های بانكی الزامی به حضور در شعبه نیست و مشتریان نظام بانكی می توانند از راه اینترنت بانك هم از دریافت این خدمات انصراف دهند.
جمشیدی با اشاره به اینكه این مورد مختص به دوران انتشار كرونا نیست، اظهار داشت: تمامی بانك ها در حال گسترش بانك داری الكترونیك هستند و در تلاش هستند با رشد این فضا، مراجعات حضوری مشتریان به شعب بانكی را كاهش دهند.
به این ترتیب، مشتریان بانكی برای انصراف از هرگونه خدمات بانك ها می توانند از راه اینترنت بانك هم اقدام نمایند و با انصراف از خدمت موردنظر، هزینه آنرا هم پرداخت نكنند.



1399/01/20
23:07:56
5.0 / 5
3627
تگهای خبر: اینترنت , خدمات , سیستم , مشتری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۳
RahaTel
rahatel.ir - حقوق مادی و معنوی سایت رهاتل محفوظ است

رهاتل

مخابرات و ارتباطات