رهاتل
یادداشت؛

اشتباهات رایج استارت آپ ها در بازار ایران

اشتباهات رایج استارت آپ ها در بازار ایران به گزارش رهاتل یك كارشناس بازاریابی با اشاره به اشتباهات رایج كسب و كارهای نوپا در ایران، اظهار داشت: یكی از اشتباهات استارت آپها این است كه به نظر مشتریان اهمیت نمی دهند.


به گزارش رهاتل به نقل از مهر؛ منصور كیارش در یادداشتی درباره اشتباهات رایج كسب و كارهای نوپا در ایران و اینكه چرا استارت آپها در بازار پر التهاب، افزایش سود ندارند، توضیح داد. استارت آپها، به دو دسته مالی تقسیم می شوند، كسب و كارهایی كه سهامداران آن، مؤسسان آن هستند و كسب و كارهایی كه مؤسسان آن، یك سرمایه گذار را در فرایند كاری تسهیم كرده اند. در التهاب بازار، طیف وسیعی از استارت آپها گرفتار بحران می شوند، چونكه از نظر سهم بازار و توان مالی، تمكن لازم را ندارند و دست به عكس العمل های سریع می زنند كه نخستین آنها، تخفیف است. تخفیف، به علت كاهش حاشیه سود و البته تغییر نگرش مشتریان، سبب كاهش میانگین فروش در طولانی مدت خواهد شد و برند استارت آپ را تضعیف كرده و مشتریان را عادت می دهد كه همواره منتظر تخفیف بعدی بمانند. این دقیقاً همان عارضه ای است كه كسب و كارهای كرایه تاكسی در ابتدای راه اندازی با آن روبرو بودند. آنها مشتریانی داشتند كه تنها در صورتی ثبت سفارش انجام می دادند كه توانسته باشند تخفیف از آن خود كنند. اما سوال این است، اشتباهات رایج كسب و كارهای نوپا در بازار ایران چیست؟ ۱. آنها مشتریان قدیمی را احیا نمی كنند آن طیف از مشتریان كه یك مرتبه از یك كسب و كار خرید كرده اند، بهترین منبع برای جمع آوری اطلاعات هستند. استارت آپها به علت دریافت پالس های منفی از بازار مانند افزایش قیمت ارز، نبود مواد اولیه و غیره، فراموش می كنند مشتریان یكبار خرید كرده را دوباره احیا كنند. ۲. به نظر مشتریان خود بی اهمیت هستند استارت آپها، خدمات و محصولاتی جدید دارند، این به مفهوم آزمون نشدن این خدمات قبل از این است. پس اگر ذهنیتی درباره محصول یا خدمت وجود دارد، صرفاً نظر صاحبان كسب و كار است. اما عدم استفاده از نظرات مصرف كنندگان، سبب می شود محصول در طول زمان، از مسیری كه برای آن تعریف شده است، خارج شده و مشتریان آینده را از دست بدهد. این اتفاق در بحران های مالی و بازاری، تشدید شده و عارضه آن زودتر نمایان می شود. ۳. در شرایط پیچیده بازار، جرأت افزایش قیمت ندارند یك ذهنیت اشتباه در استارت آپها وجود دارد و آن سندروم كاهش قیمت است. بیشتر كسب و كارهای نوپا گمان می كنند می توانند با كاهش قیمت محصول یا خدمات خود، میزان تقاضا را جابجا كنند. در صورتیكه نه تنها این ذهنیت اشتباه است، بلكه در خیلی از موارد مشاهده شده كه افزایش قیمت، می تواند نشانه كیفیت بالاتر محصول هم باشد. این رویداد را در كسب و كارهای فست فود مشاهده می نماییم، در این صنعت، تا حد زیادی، قیمت نشانه كیفیت است! حس شما نسبت به یك پیتزا ۴ هزار تومانی چیست؟؟ * كارشناس بازاریابی و هك رشد

1397/12/18
15:12:08
5.0 / 5
47
تگهای خبر: خدمات , فروش , كیفیت , محصولات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۴
RahaTel
rahatel.ir - حقوق مادی و معنوی سایت رهاتل محفوظ است

رهاتل

مخابرات و ارتباطات